Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Společnost vlasové kosmetiky Bezvavlasy v pondělí koupila skupinu Hair Servis, významného distributora kadeřnických značek na českém trhu. Za stoprocentní podíl zaplatí 530 milionů korun. Během transakce došlo k akvizici celkem sedmi společností, které se v příštím roce spojí do jedné firmy s názvem Hair Servis Group.
Bezvavlasy pro účely financování akvizice vynaložila z vlastních zdrojů 50 milionů korun a zároveň získala dlouhodobý akviziční úvěr ve výši 150 milionů korun. Dalších 120 milionů korun z kupní ceny jsou pak odložené splátky během následujících šesti let.
Zakladatelé Hair Servis dále získávají jako součást kupní ceny 300 tisíc kusů akcií Bezvavlasy při ceně 700 korun za akcii. Společně se stávajícími majoritními akcionáři Alešem Hudečkem a Františkem Novotným a skupinou Starteepo budou jednat ve shodě, a to s celkovým cílovým podílem na hlasovacích právech 92,3 procenta.
Pro účely financování akvizice bude společnost Bezvavlasy navyšovat kapitál, a to konkrétně o 350 tisíc kusů akcií. Ke stávajícímu jednomu milionu akcií se tak jedná o navýšení o 35 procent. Celkem 300 tisíc kusů akcií získají noví akcionáři a o zbývajících 50 tisíc kusů projevil zájem fond Starteepo Invest. Úpis by se měl uskutečnit během příštího léta.
S akciemi Bezvavlasy se obchoduje na trhu START pražské burzy a RM-Systému. V úterý je ovšem jejich obchodování pozastaveno, právě kvůli zveřejnění akvizice Hair Servis. Obchodování bude obnoveno znovu ve středu 20. prosince.
„Spojení takto významných hráčů na poli distribuce kadeřnických potřeb vytváří obrovské synergie a možnosti. Za rok 2023 odhadujeme, že dohromady toto uskupení vygeneruje tržby za více než 1,1 miliardy korun, a při této velikosti se tak otevírá obrovský potenciál rozvoje našich firem v dalších letech,“ komentuje akvizici předseda představenstva Bezvavlasy Aleš Hudeček.
„Jedná se o zajímavé spojení, které do budoucna nabízí synergické efekty a posiluje pozici Bezvavlasů v segmentu ziskovější profesionální vlasové kosmetiky. Transakce potvrdila valuaci Bezvavlasů i přes letošní 80procentní růst z minim konce roku 2022. I před realizováním očekávaných úspor z rozsahu považuji akcie nadále za atraktivně oceněné,“ hodnotí pro SZ Byznys akciový analytik Jan Tománek z Fio banky.
Úspory z rozsahu jsou výhody, které společnosti získají, když zvýší svou produkci a sníží své náklady. To znamená, že čím více společnost vyrábí, tím nižší jsou její náklady na jednotku výrobku. Úspory z rozsahu mohou být způsobeny například lepší dělbou práce, nižšími cenami surovin nebo efektivnějším využitím technologie.
Významným nástrojem pro spojení obou firem má být nový sklad Bezvavlasy v Boru na Tachovsku, který se stane centrálním skladem pro celou skupinu a který významně podpoří stávající i budoucí růst. Firma momentálně generuje skrze e-commerce zhruba 66 procent tržeb, z toho necelou polovinu v Česku.
Tržby druhého největšího tuzemského prodejce vlasové kosmetiky meziročně narostly o téměř 44 procent na 495 milionů korun. Zisk před zdaněním oproti stejnému období loni rostl o 66 procent na 34 milionů korun.
Největším internetovým obchodem s parfémy a kosmetikou nejen v Česku, ale také v celé Evropě, zůstává nadále Notino, jehož roční tržby se počítají v desítkách miliard korun. Obrat evropské jedničky přesáhl v posledním fiskálním roce, který trval od loňského května do letošního dubna, jednu miliardu eur, tedy více než 23 miliard korun. Čistý zisk firma nezveřejnila, ale v předchozím roce činil 519 milionů korun.