Hlavní obsah

Bezvavlasy rostou. Zvyšují se tržby i hodnota akcií

Foto: Bezvavlasy

Spolumajitelé e-commerce společnosti Bezvavlasy František Novotný (vlevo) a Aleš Hudeček.

Majitelé vlasové kosmetiky Bezvavlasy v poslední dekádě vybudovali úspěšný byznys, který roste v desítkách procent ročně. Svým zákazníkům za první tři čtvrtletí roku prodal zboží za půl miliardy.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Bezvavlasy je firma, která se věnuje prodeji vlasové kosmetiky a přípravků péče o vlasy. V letošním roce dosahuje rekordních výsledků a plánuje další expanzi na evropské trhy. Druhý největší tuzemský prodejce vlasové kosmetiky hlásí za první tři čtvrtletí letošního roku rekordní růst tržeb. Ty meziročně narostly o téměř 44 procent na 495 milionů korun. Zisk před zdaněním oproti stejnému období loni rostl o 66 procent na 34 milionů korun.

Za zmínku stojí také růst samotného e-shopu Bezvavlasy v Česku, který jen za třetí kvartál zaznamenal meziroční nárůst tržeb o více než pětinu, a to v porovnání s celým českým e-commerce trhem, který dle dat Heureka za stejné období zaznamenal jedenáctiprocentní pokles.

Když chtěli majitelé Bezvavlasy Aleš Hudeček s Františkem Novotným podpořit další růst firmy, rozhodli se s ní loni v září vstoupit na trh Start pražské burzy určený pro burzovní „začátečníky“, kde investorům nabídli 23procentní podíl ve společnosti. Za jeho prodej získali přes 112 milionů korun. Postupem času se ukázalo, že to byl dobrý krok. Z upisovací ceny 490 korun hodnota jedné akcie k dnešnímu dni vyšplhala o 40 procent výše na aktuálních 690 korun. Jen od začátku roku si akcie připisují 70procentní růst při tržní kapitalizaci 690 milionů korun.

Foto: Trading View, Seznam Zprávy

Akcie Bezvavlasy se na trhu Start pražské burzy od začátku letošního roku zhodnotily o více než 70 procent.

Cesta k miliardovému obratu

Pro celý letošní rok společnost Bezvavlasy očekává růst tržeb na celkových 700 až 732 milionů korun, což by představovalo meziroční nárůst o 37 procent. Do budoucna firma směřuje k miliardovému obratu, kterého by chtěla dosáhnout do pěti let. Podle informací SZ Byznys by k tomu měla pomoci i akvizice, kterou firma dokončuje. Její oznámení by mělo přijít do konce letošního roku.

Protože na vysoce konkurenčním trhu zpravidla časem klesají marže, plánuje firma dál rozšiřovat své portfolio mimo jiné o vlastní značky. „Máme už jistou velikost a svou základnu klientů, takže je pro nás snazší promovat vlastní produkty. Těmi se můžeme odlišit a uhájit své marže,“ vysvětluje spolumajitel firmy František Novotný.

Ze skromných lokálních startupových začátků se společnost vytáhla na mezinárodního hráče s ambicí působit také na západních trzích. Kromě Česka firma aktuálně operuje i na Slovensku a v Maďarsku a chystá se ještě letos expandovat do Rumunska a Chorvatska.

„Chceme svůj úspěch replikovat v dalších zemích. Hodláme tam vstupovat jako specialista na vlasovou kosmetiku, který bude cílit na kadeřnictví a přes ně rozšíří svůj záběr i na ostatní spotřebitele. Je to strategie, která se osvědčila, a dovedeme ji rychle překlápět do pozitivních čísel,“ říká spoluzakladatel firmy Aleš Hudeček.

Do pěti let by chtěla společnost operovat na více než deseti evropských trzích a dlouhodobě dosáhnout na tržby až tří miliard korun. I za tímto účelem letos otevřela nový vlastní sklad v Boru u Tachova, který v současnosti vyřizuje přibližně 30 procent obratu firmy. Na ten získala dotaci z Evropských strukturálních a investičních fondů v celkové výši 14,7 milionu korun, což je necelá polovina celkových výdajů na investici. Plán hospodaření pro letošní rok s příjmem této dotace konzervativně nepočítal, společnost tak bude mít více peněz na účtu, než původně plánovala.

Podle Hudečka je v současné době pro firmu zásadní úspěšný přechod na zcela vlastní skladové hospodářství. „Očekáváme zjednodušení a zrychlení celé naší logistiky i úspory zhruba pět milionů ročně. Zároveň dokončujeme téměř dvouletý vývoj vlastní e-shopové platformy, díky které budeme již letos schopni vstoupit na nové trhy,“ řekl pro SZ Byznys. „Současný meziroční růst téměř 50 procent stále vnímáme jako růst pod naším potenciálem,“ dodává.

Největším internetovým obchodem s parfémy a kosmetikou nejen v Česku, ale také v celé Evropě, je nadále Notino, jehož roční tržby se počítají v desítkách miliard korun. Obrat evropské jedničky přesáhl v posledním fiskálním roce, který trval od loňského května do letošního dubna, jednu miliardu eur, tedy více než 23 miliard korun. Čistý zisk firma nezveřejnila, ale v předchozím roce činil 519 milionů korun.

Doporučované