Článek
Beauty skupina Bezvavlasy pokračuje v expanzi své e-commerce platformy. V prvních dvou měsících letošního roku úspěšně vstoupila na rumunský a chorvatský trh, čímž rozšířila své působení ve střední a jihovýchodní Evropě.
Firma v roce 2024 dosáhla online tržeb téměř 400 milionů korun, uvedla firma pro SZ Byznys. V průběhu příštích let očekává další růst, který má být podpořen nejen expanzí, ale i mikroakvizicemi.
Během první poloviny loňského roku spustila skupina e-shopy v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. V září následovalo Rumunsko, které Bezvavlasy vnímají jako klíčový trh.
„Rumunsko je pro nás strategicky významným trhem ve východní Evropě. Věříme, že vstupem do Rumunska se nám otevřou příležitosti i v okolních státech,“ uvedl již na podzim generální ředitel skupiny Bezvavlasy Daniel Horák.
Na úspěch v Rumunsku navázala firma v prosinci, kdy zahájila působení v Chorvatsku. V Rumunsku zaznamenaly Bezvavlasy průměrný měsíční nárůst tržeb o 30 procent, přičemž v únoru 2025 tvořily rumunské tržby šest procent celkových online příjmů skupiny. Chorvatsko vykazuje podobně slibné výsledky – po dvou měsících provozu se podílí na online tržbách Bezvavlasů dvěma procenty.
Slovinsko a nové akvizice
Bezvavlasy plánují dál pokračovat v expanzi tempem jednoho až dvou nových trhů ročně. Nejbližší rozšíření chystají na letošní druhé čtvrtletí, kdy plánují vstup do Slovinska.
„Díky současným možnostem využití umělé inteligence se nám daří zkracovat dobu přípravy spuštění e-shopu pro nové regiony. Například úprava jazykových mutací tak je nejen finančně, ale především časově neporovnatelně méně náročná,“ vysvětluje e-commerce ředitel skupiny Bezvavlasy Nicolas Eich.
Souběžně se skupina Bezvavlasy věnuje probíhající fúzi s firmou Hair Servis, která představuje náročný proces zejména z pohledu konsolidace dat. Plné hospodářské výsledky za rok 2024 a výhled na letošek proto společnost zveřejní až ve druhé polovině druhého čtvrtletí.
„Klíčovým projektem fúze Hair Servis je centralizace celé skupinové logistiky do skladu v Boru a s tím související migrace IT systémů. Realizace rozšíření kapacit skladu skrze investice do nových skladových technologií již nyní probíhá a měla by být dokončena v tomto čtvrtletí. Následné stěhování regionálních skladů bude probíhat postupně během celého letošního roku,“ uvádí firma ve zprávě.
S akciemi Bezvavlasy se obchoduje na trhu START pražské burzy. Od jejich premiéry v září 2022 se akcie zhodnotily o 47 procent na současných 720 korun. Tržní hodnota firmy činí necelou jednu miliardu korun. Bezvavlasy nejsou jediným úspěšným tuzemským prodejcem kosmetiky a parfémů. Hlavní roli v evropském měřítku stále hraje e-shop Notino, jehož roční tržby se počítají v desítkách miliard korun.