Článek
Softwarová společnost Avast musí v USA zaplatit pokutu 16,5 milionu dolarů (v přepočtu 386 milionů korun) a přestat prodávat data o uživatelích k reklamním účelům. O rozhodnutí Federální obchodní komise (FTC) informuje agentura Reuters.
Obvinění souvisí s americkým podezřením, že společnost Avast prostřednictvím své české dceřiné společnosti Jumpshot shromažďovala informace o prohlížení stránek spotřebitelů prostřednictvím rozšíření prohlížeče a antivirového softwaru a prodávala je bez náležitého upozornění nebo souhlasu.
Mluvčí Avastu uvedl, že firma souhlasila se zaplacením 16,5 milionu dolarů za urovnání obvinění FTC a dobrovolně uzavřela službu Jumpshot a ukončila její provoz v lednu 2020.„Provozní ustanovení urovnání jsou již v souladu se současnými programy ochrany osobních údajů a zabezpečení společnosti Avast,“ uvedl mluvčí v e-mailu.
Seznam Zprávy už dříve informovaly, že Úřad pro ochranu osobních údajů počínání Avastu – respektive jeho nástupnické společnosti Gen Digital – prověřoval, a to kvůli nepřímému prodeji osobních údajů přes dceřinou společnost Jumpshot.
Úřad kvůli tomu firmě vyměřil rekordní pokutu 13,7 milionu eur (zhruba 348 milionů korun) s tím, že řízení ale ještě neskončilo.