Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Společnost Apple se nedávno snažila představit možnosti svého nejnovějšího iPadu Pro. Obraz destrukce ale u uživatelů vyvolal negativní reakce. V minutové reklamě totiž velký hydraulický lis ničí předměty klasického umění jako hudební nástroje, barvy a další věci. Výsledkem po lisování je právě nový iPad. Společnost se nyní omluvila a uvedla, že nebude reklamu vysílat v televizi, jak původně plánovala.
Někteří si stěžovali nejen na zničení umění od barev po klavír, ale i na zničení busty a dřevěné manekýny, kterou mnohdy označovali za zničení „lidských vlastností“. Řada kritiků tvrdila, že reklama ve skutečnosti zobrazuje, jak technologie likviduje kreativitu. Herec Hugh Grant ji dokonce označil za „ničení lidských dovedností“.
Odpůrci tak například navrhovali pustit video pozpátku tak, aby to vypadalo, že objekty vycházejí z nového tabletu.
Meet the new iPad Pro: the thinnest product we’ve ever created, the most advanced display we’ve ever produced, with the incredible power of the M4 chip. Just imagine all the things it’ll be used to create. pic.twitter.com/6PeGXNoKgG
— Tim Cook (@tim_cook) May 7, 2024
„Kreativita je v DNA společnosti Apple a je pro nás nesmírně důležité navrhovat produkty, které umožňují tvořit kreativcům po celém světě,“ uvedl pro magazín AdAge Tor Myhren, viceprezident společnosti Apple pro marketingovou komunikaci.
„Proč Apple udělal reklamu, která drtí umění? Technika a umělá inteligence znamenají zničení umění a společnosti obecně,“ napsala na X (dříve Twitter) herečka a filmařka Justine Batemanová. Reklamu srovnala s Hitlerovou snahou ovlivňovat umělce a držet je pevně pod palcem.