Článek
Společnost Amazon spustila nový obchod s názvem Haul, který stanovuje cenový limit pro prodávané produkty na 20 dolarů (479 Kč), chce se tak vyrovnat levným prodejcům Temu a Shein, informuje BBC.
Nákupní internetový gigant představil Haul ve středu jako mobilní službu dostupnou v jeho aplikaci Shopping pro zákazníky v USA.
Zákazníci tak prý mohou očekávat „šíleně nízké ceny“ produktů, které „stojí za to“, aby na jejich doručení čekali až dva týdny.
Tento typ obchodního modelu založeného na levnějším zboží s delšími doručovacími lhůtami odstartoval vzestup tržišť Temu a Shein. Avšak regulační orgány po celém světě projevují rostoucí obavy z nárůstu platforem prodávajících masově vyráběné zboží za velmi nízké ceny.
Evropská komise v říjnu zahájila řízení proti společnosti Temu kvůli tomu, že se jí nedaří zastavit prodeje nelegálních výrobků na platformě.
„Společnosti Temu a Shein se setkaly s odporem jak kvůli využívání skulin v legislativě týkající se dovozu, tak kvůli plýtvání a nezodpovědnosti vůči životnímu prostředí,“ řekla BBC News Sucharita Kodali, analytička společnosti Forrester pro maloobchod.
Haul umožní doručení zdarma u objednávek v hodnotě 25 dolarů a více. „Pro zákazníky je důležité najít skvělé produkty za velmi nízké ceny a my nadále zkoumáme možnosti, jak spolupracovat s našimi prodejními partnery, aby mohli nabízet produkty za velmi nízké ceny,“ uvedl Dharmesh Mehta, viceprezident společnosti Amazon pro celosvětové služby prodejním partnerům.
Také dodal, že nová nákupní platforma je zatím na začátku a že bude naslouchat zpětné vazbě zákazníků, aby ji v následujících týdnech a měsících zdokonalili a rozšířili.