Článek
Kupec tuzemského internetového tržiště Mall, společnost Allegro, spustil doménu Allegro.com a otevřel ji všem lidem z EU. Zboží si tak mohou objednávat i Češi a skupina slibuje, že jim ho dodá do dvou až tří dnů po objednání.
Stránky zatím nejsou v češtině, lidé si tak mohou objednávat zboží zatím v polštině a angličtině a platit v eurech či zlotých. Allegro přeloží nabídky od všech obchodníků z celé EU do anglického jazyka a zboží poté dopraví do jednotlivých zemí, zajistí tak mezinárodní dodání a platby.
„Mezinárodní expanze je naší prioritou a tento krok pro nás představuje významný posun. Díky nové platformě budou moci i evropští zákazníci těžit z toho, že se Allegro dlouhodobě soustředí především na široký výběr zboží, výhodnou cenu a bezproblémové doručení,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel společnosti Allegro Francois Nuyts.
Obchodníkům z celé Unie se podle něj zase rozšíří množství potenciálních zákazníků. Cílem Allegra je totiž poskytnout „nejjednodušší a nejmodernější“ platformu, která pomůže propojit zákazníky a obchodníky. Allegro sdružuje více než 250 milionů nabídek zboží od 135 tisíc obchodníků a je online nákupní platformou pro 13,5 milionu aktivních kupujících.
V Polsku je možné si objednat dopravu pro celé portfolio výrobků, Evropanům se z celého balíku zboží vyčlení nyní 60 milionů výrobků. „Umožnit přístup k milionům nabídek na platformě Allegro zákazníkům a obchodníkům z celé Unie je součástí našich evropských plánů, které zahrnují také plánovanou integraci se skupinou Mall Group působící ve střední a východní Evropě,“ dodává Nuyts. Skupina se tímto krokem snaží posílit své působení v Evropě.
Allegro patří k jedněm z deseti největších e-commerce platforem na světě. Společnost vznikla v Polsku a kromě online tržiště provozuje i platformu pro srovnávání cen Ceneo. Loni se polská společnost dohodla na převzetí stoprocentního podílu v české skupině e-shopů Mall Group a v kurýrní firmě WeDo. Celková hodnota transakce má dosáhnout až 975 milionů eur, tedy přibližně 24,7 miliardy korun. Nyní transakci schvalují regulační úřady v Evropě.
Jak nové tržiště promění český onlinový trh, kterému dosud dominovali největší hráči Alza, Rohlík a právě Mall? „Allegro patří k významným hráčům na evropském trhu. V Česku před nedávnem vstoupilo majetkově do Mall Group, jednoho z největších lokálních hráčů. Je tedy zjevné, že vliv na český e-commerce trh bude mít v každém případě značný,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Obecně však podle něj nelze očekávat, že by došlo k nějakým razantním změnám na tuzemském trhu ze dne na dne. „Vstup evropských hráčů je vždy v první řadě motivací pro české e-shopy se ještě posunout v kvalitě svých služeb. Z minulosti nicméně víme, že naše internetové obchody jsou velmi konkurenceschopné a naopak úspěšně expandují i do zahraničí,“ poukazuje Vetyška.
Loni Češi na e-shopech utratili 223 miliard korun (meziročně o 14 % více). Letos by podle šéfa APEK mohla být tato suma ještě zhruba o desetinu vyšší.