Hlavní obsah

Adidas těší zájem o jeho boty. Peníze firmě plynou i z prodeje zásob Yeezy

Foto: Adidas

Ilustrační foto.

Adidas oznámil ve druhém kvartálu meziroční nárůst zisku na 190 milionů eur. Pomohl prodej zásob značky Yeezy i zájem o boty.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Německý výrobce sportovního oblečení Adidas v tiskové zprávě k výsledkům hospodaření za druhý kvartál letošního roku oznámil prudký nárůst čistého zisku. Podle výkonného ředitele firmy Björna Guldena společnost vydělala 190 milionů eur, což je meziroční nárůst o 126 procent.

Nejvíce rostl prodej obuvi (17 procent), zatímco největší pokles zaznamenal prodej příslušenství (osm procent). Tržby vzrostly meziročně o 6,2 procenta na 11,3 miliardy eur. „Spotřebitelé i naši maloobchodní partneři projevují o naši značku a naše výrobky stále velký zájem,“ uvedl Gulden.

Společnost očekává, že zisk dosáhne na konci roku jedné miliardy eur, předchozí odhad byl 700 milionů eur. Pomoci by měl i prodej zbývajících zásob Yeezy. To by podle tiskové zprávy mohlo vynést přibližně 150 milionů eur.

Yeezy je značka, kterou založil americký raper, návrhář a podnikatel Ye (Kanye West). Partnerství mezi Adidasem a Yeezy bylo předčasně ukončeno v říjnu 2022. Adidas ale stále podle dohody Yeezy vlastní.

Tržby rostly firmě zejména v Latinské Americe, na rozvíjejících se trzích a v Evropě, klesaly naopak v Kanadě a ve Spojených státech. Podle výkonného ředitele pomohly růstu tržeb sportovní akce. Fotbalové Euro vyhrálo Španělsko, zatímco Argentina vyhrála Copu América. Oba týmy jsou sponzorovány Adidasem. „Nyní se těšíme, že to bude pokračovat skvělou olympiádou v Paříži,“ dodal Gulden.

Doporučované