Článek
Streamovací služba Netflix rozšiřuje své snahy přimět zákazníky, aby platili za sdílení účtů. Jde o jeden ze způsobů, jak čelit po letech prosperování výraznému úpadku počtu sledujících a tedy i příjmů.
Společnost informovala, že bude po předplatitelích z pěti zemí ve Střední a Jižní Americe požadovat, aby platili o 2,99 dolaru (necelých 72 korun) navíc, pokud přidají do svého účtu takzvaný „druhý domov“.
Podobné opatření se podle vyjádření Netflixu brzy rozšíří po celém světe. Platforma totiž za svůj klíčový finanční problém identifikovala právě sdílení hesel mezi uživateli, kteří ale zároveň v několika lidech platí jen za jeden účet.
Letos poprvé za více než deset let Netflix oznámil, že se mu snížil počet odběratelů. V úterý by společnost měla oznámit své výsledky za další období, které by podle očekávání měly ukázat další propad počtu předplatitelů.
Poslední data znamenají významný zádrhel v rozvoji společnosti, která, jak upozorňuje server BBC, v posledních letech vykazovala zdánlivě nezadržitelný růst. Netflix přinesl revoluci v běžném sledování televize i ve filmové tvorbě, nicméně v posledních letech ho vytlačují podobné platformy nabízející služby takzvaného video on demand (doslova video na požádání) jako je HBO Max, Disney+ nebo Amazon Prime. V Česku je také populární aplikace z dílny TV Nova s názvem Voyo.
V březnu Netflix oznámil, že v některých zemích, například v Chile, bude uživatelům účtovat poplatek za přidání každého dalšího člena.
Nově oznámený krok, který má v platnost vejít příští měsíc v Argentině, Hondurasu, Guatemale, Salvadoru a Dominikánské republice, přichází s podobným požadavkem. Avšak o trochu jinak formulovaným. Uživatelé mají platit za každou nově přidanou domácnost.
Netflix uvedl, že má v plánu nejdříve vyzkoušet různé způsoby zavedení poplatků, než je koncem roku zavede globálně.
Když se Netflixu dařilo, mohl si dovolit ignorovat sdílení účtů, ale nyní má smysl snažit se zasáhnout proti lidem, kteří sdílejí hesla, i když tím riskuje, že si některé z nich znepřátelí, uvedl pro BBC Guy Bisson, výkonný ředitel společnosti Ampere Analysis, podle kterého chystaným krokem Netflix více získá, než ztratí.
Netflix se spojil s Microsoftem
Netflix minulý týden oznámil, že se spojil s technologickým gigantem Microsoft, který má spravovat technologii pro prodej reklamního prostoru. Streamovací televize tak bude díky spolupráci schopna nabízet levnější předplatné s reklamami.
Společnost oznámila plán na zavedení levnějšího předplatného v dubnu, když mu v prvním čtvrtletí poprvé po více než deseti letech klesl počet předplatitelů. Spoluředitel firmy Ted Sarandos pak v červnu řekl, že společnost vyjednává s několika firmami o možnostech spolupráce v reklamě.
Microsoft bude odpovědný za návrh a správu platformy pro inzerenty, kteří chtějí zobrazovat reklamy uživatelům Netflixu. „Microsoft prokázal schopnost uspokojit všechny naše reklamní potřeby tím, že s námi vytvoří novou nabídku předplatného založeného na reklamě,“ uvedl provozní ředitel Netflixu Greg Peters.