Hlavní obsah

Hooters hrozí v Americe bankrot. Hostesky v šortkách mladé nelákají

Foto: Robert V Schwemmer, Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Americkému řetězci s rychlým občerstvení Hooters hrozí bankrot. Zadlužená síť restaurací, známá zejména díky svým hosteskám, se přitom ve finančních problémech nenachází poprvé.

Článek

Síti amerických restaurací Hooters, která se proslavila tím, že pivo a kuřecí křidýlka servírují hostům hostesky v přiléhavých tričkách a šortkách, hrozí na tamním trhu konec. Dle agentury Bloomberg se řetězec připravuje na možnost vyhlášení bankrotu a pracuje s advokátní kanceláří Ropes & Gray na restrukturalizaci.

Důvodů je několik. Ten nejvíce zřejmý je vysoké zadlužení – firma v roce 2021 vydala dluhopisy kryté firemními aktivy v hodnotě tří set milionů dolarů. Zároveň se jí nedaří dostat do provozoven tolik zákazníků jako v minulosti. První restaurace byla otevřena v roce 1983 na Floridě, v době své největší slávy o 27 let později bylo po celých Spojených státech 460 restaurací. V současnosti jich je zhruba 300, a to s tím, že zhruba 40 nejméně ziskových poboček skončilo v loňském roce.

Web Business Insider si přitom všímá, že problémy nejsou způsobené jen pandemií covidu. V minulosti řetězec provozoval neúspěšné aerolinky Hooters Air, později vznikl v Las Vegas další nepovedený projekt – Hooters Casino Hotel. Řetězec se také snažil změnou designu i menu přitáhnout mladší klienty a více žen, vznikla tak řada poboček, kde byla obsluha oblečená klasicky – podobně jako v konkurenčním McDonald's či KFC. Tím se ovšem zařadil mezi další restaurace specializující se na křidýlka s mnohdy větší nabídkou.

A roli hraje také změna přístupu zákazníků. Hooters je známý díky tradiční obsluze s hosteskami, takže má problém prorazit na doručovacích platformách. Zároveň dle výzkumu klesá mezi mileniály zájem o podniky označované jako breastaurants (kombinace slov „breast“ neboli poprsí a „restaurant“) . A mladí lidé preferují zdravější životní styl.

Pokud řetězec Hooters opravdu zbankrotuje, nebude první kdysi známou značkou, jež po pandemii nedokázala nalákat zpět všechny své zákazníky a přivést nové. Vloni skončil také řetězec Red Lobster’s a ve vážných problémech se potácí TGI Fridays.

Doporučované