Hlavní obsah

Upnutá trička a krátké šortky byznys nezachránily. Hooters v USA padly

Foto: Robert V Schwemmer, Shutterstock.com

Ilustrační foto.

aktualizováno •

Americký řetězec s rychlým občerstvením Hooters v USA zbankrotoval. Zadlužená síť restaurací, známá zejména díky svým hosteskám, několikrát řešil finanční problémy.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Síť amerických restaurací Hooters, která se proslavila tím, že pivo a kuřecí křidýlka servírují hostům hostesky v přiléhavých tričkách a šortkách, na tamním trhu končí. Dle webu televizní stanice CNN řetězec vyhlásil bankrot.

V rámci konkurzu plánuje společnost prodat všech 100 restaurací, které jí patří, dvěma skupinám franšízantů, kteří provozují pobočky Hooters v oblasti Tampy na Floridě a Chicaga. Podle tiskové zprávy kombinovaná skupina společně provozuje třetinu franšízových provozoven v USA. Takže značka z trhu nezmizí.

Důvodů ke krachu je dle agentury Bloomberg několik. Ten nejvíce zřejmý je vysoké zadlužení – firma v roce 2021 vydala dluhopisy kryté firemními aktivy v hodnotě tří set milionů dolarů. Zároveň se jí nedaří dostat do provozoven tolik zákazníků jako v minulosti. První restaurace byla otevřena v roce 1983 na Floridě, v době své největší slávy o 27 let později bylo po celých Spojených státech 460 restaurací. V současnosti jich je zhruba 300, a to s tím, že zhruba 40 nejméně ziskových poboček skončilo v loňském roce.

Web Business Insider si přitom všímá, že problémy nejsou způsobené jen pandemií covidu. V minulosti řetězec provozoval neúspěšné aerolinky Hooters Air, později vznikl v Las Vegas další nepovedený projekt – Hooters Casino Hotel. Řetězec se také snažil změnou designu i menu přitáhnout mladší klienty a více žen, vznikla tak řada poboček, kde byla obsluha oblečená klasicky – podobně jako v konkurenčním McDonald’s či KFC. Tím se ovšem zařadil mezi další restaurace specializující se na křidýlka s mnohdy větší nabídkou.

A roli hraje také změna přístupu zákazníků. Hooters je známý díky tradiční obsluze s hosteskami, takže má problém prorazit na doručovacích platformách. Zároveň dle výzkumu klesá mezi mileniály zájem o podniky označované jako breastaurants (kombinace slov „breast“ neboli poprsí a „restaurant“). A mladí lidé preferují zdravější životní styl.

Pokud řetězec Hooters opravdu zbankrotuje, nebude první kdysi známou značkou, jež po pandemii nedokázala nalákat zpět všechny své zákazníky a přivést nové. Vloni skončil také řetězec Red Lobster’s a ve vážných problémech se potácí TGI Fridays.

Aktualizace: Do textu jsme doplnili informaci o krachu sítě restaurací

Související témata:
Hooters

Doporučované