Článek
Síti amerických restaurací Hooters, která se proslavila tím, že pivo a kuřecí křidýlka servírují hostům hostesky v přiléhavých tričkách a šortkách, hrozí na tamním trhu konec. Dle agentury Bloomberg se řetězec připravuje na možnost vyhlášení bankrotu a pracuje s advokátní kanceláří Ropes & Gray na restrukturalizaci.
Důvodů je několik. Ten nejvíce zřejmý je vysoké zadlužení – firma v roce 2021 vydala dluhopisy kryté firemními aktivy v hodnotě tří set milionů dolarů. Zároveň se jí nedaří dostat do provozoven tolik zákazníků jako v minulosti. První restaurace byla otevřena v roce 1983 na Floridě, v době své největší slávy o 27 let později bylo po celých Spojených státech 460 restaurací. V současnosti jich je zhruba 300, a to s tím, že zhruba 40 nejméně ziskových poboček skončilo v loňském roce.
Web Business Insider si přitom všímá, že problémy nejsou způsobené jen pandemií covidu. V minulosti řetězec provozoval neúspěšné aerolinky Hooters Air, později vznikl v Las Vegas další nepovedený projekt – Hooters Casino Hotel. Řetězec se také snažil změnou designu i menu přitáhnout mladší klienty a více žen, vznikla tak řada poboček, kde byla obsluha oblečená klasicky – podobně jako v konkurenčním McDonald's či KFC. Tím se ovšem zařadil mezi další restaurace specializující se na křidýlka s mnohdy větší nabídkou.
A roli hraje také změna přístupu zákazníků. Hooters je známý díky tradiční obsluze s hosteskami, takže má problém prorazit na doručovacích platformách. Zároveň dle výzkumu klesá mezi mileniály zájem o podniky označované jako breastaurants (kombinace slov „breast“ neboli poprsí a „restaurant“) . A mladí lidé preferují zdravější životní styl.
Pokud řetězec Hooters opravdu zbankrotuje, nebude první kdysi známou značkou, jež po pandemii nedokázala nalákat zpět všechny své zákazníky a přivést nové. Vloni skončil také řetězec Red Lobster’s a ve vážných problémech se potácí TGI Fridays.