Článek
Pokud zákazník vyžadoval potvrzení pouze e-mailem, byla služba dosud zdarma. Nově za ni podnik vybírá pět korun. Důvodem jsou rostoucí náklady.
Klientovi se v daný den platba automaticky strhne z účtu a pošta mu následně, rovněž automaticky, zašle e-mail s potvrzením. Za to si podnik naúčtuje pět korun. Pokud chce zákazník zaslat doklad v papírové podobě, vyjde ho to na 15 korun. Stejně stojí jednorázový příkaz k úhradě. Na pobočce pošty pak za vyřízení SIPO zaplatí 25 korun a u doručovatele 29 korun.
Mohlo by vás zajímat
„Česká pošta zpoplatnila od října zpracování, správu a zaslání dokladu SIPO elektronickou formou. Reaguje tak na zvyšující se náklady na správu databáze a systémů, díky kterým je jedna platba rozesílána na více účtů, které plátce SIPO uvedl. Přistoupili jsme k nejnižší možné částce pět korun, která pouze pokrývá zvýšené náklady,“ uvedl už dříve mluvčí ČP Matyáš Vitík.
Službu SIPO využívají tři miliony lidí. Zkratka SIPO znamená název „sdružené inkaso plateb obyvatelstva“, což je služba, která umožňuje sloučit několik pravidelných inkasních příkazů od různých společností do jediné platby, která je automaticky stržena z účtu plátce.