Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
„Klimatizace máme skladem a v dostatečném množství,“ odpověděl na dotaz Martin Houška, vedoucí vztahů s veřejností Pražské energetiky, která mimo jiné instaluje klimatizační jednotky. Podle něj je rostoucí zájem o domácí klimatizace spojen s vysokou oblibou práce z domova. „I vzhledem k vývoji na pracovním trhu, kdy mnoho zaměstnanců ve větší míře využívá možnosti práce z domova, je pro ně domácí komfort důležitější než v minulosti,“ dodal.
Podobné to je u Alzy, podle PR manažerky Elišky Čeřovské je zájem o klimatizace o desítky procent vyšší než loni. „Nejrychleji roste střední cenový segment klimatizací od 8000 do 15 000 Kč,“ uvedl v tiskové zprávě divizní ředitel Martin Hadraba.
A stejně situaci vidí i v Datartu, kde očekávají, že největší zájem zákazníků teprve přijde. „Vzhledem k dosavadnímu vývoji, zároveň i v porovnání s relativně teplou letní sezonou minulý rok, lze v letošním roce předvídat meziroční růst prodejů řádově o 20–30 %,“ řekla Petra Psotková, tisková mluvčí Datartu.
Podle všeho by se tak neměla opakovat situace z roku 2018, kdy v Česku klimatizace a větráky došly.
Zájem roste zejména v Indii
Zájem o klimatizace neroste jen v Česku. Například v Indii podle BBC prudce přibývá domácností, které uměle ochlazují celý dům. Přestože pouze 8 % z 300 milionů indických domácností vlastní klimatizační zařízení, je Indie nejrychleji rostoucím trhem s klimatizací na světě.
Letos v létě by mělo v Indii dojít k nebývalému nárůstu prodeje klimatizací o 60 % oproti obvyklým 25–30 %, uvedl pro BBC ředitel společnosti Blue Star, která se zabývá chlazením.