Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Jihokorejská společnost CJ CheilJedang, známá díky značkám Beksul, Bibigo či Gourmet, se proslavila především svým kimči, ale i hotovými pokrmy inspirovanými korejskými pouličními jídly. V současnosti firma rozšiřuje své výrobní kapacity do USA, jihovýchodní Asie a Evropy, aby zvládla rostoucí poptávku po korejských potravinách, podle svých plánů chce v příští dekádě zdvojnásobit prodeje, uvádí agentura Bloomberg.
Podle výkonného ředitele divize CJ Foods Minsoka Paka se Evropa stává klíčovým regionem pro expanzi, kde společnost zaznamenává více než 50% meziroční růst. Není přitom jediná. Daří se i konkurenčním firmám, jako je Lotte Chilsung Beverage a NONGSHIM.
CJ CheilJedang vidí v globální expanzi značný potenciál, zejména díky rostoucímu zájmu o korejskou kulturu a produkty. „S tím, jak se K-pop a K-drama staly celosvětovým fenoménem, poptávka po korejských potravinách a kosmetice prudce vzrostla,“ uvedl Pak.