Hlavní obsah

Pokémoni by tu mohli být další dekády, věří jejich šéf. Sní o druhé úspěšné hře

Foto: Barcroft TV

Nejznámější pokémon Pikachu.

The Pokémon Company oznámila nové hry s populárními postavičkami. Generální ředitel Cunekazu Išihara věří, že značka Pokémon může pokračovat další dekády. „Zkrachujeme, až Pokémon přestane být populární.“

Článek

Pokémoni slaví 29 let. Jako každý rok, japonská The Pokémon Company na den výročí představila novinky, na něž se milovníci kreslených postaviček těšili celý rok. „Pokud se budeme i nadále zaměřovat na naši misi, Pokémon pravděpodobně může pokračovat až do 50. nebo 100. výročí,“ řekl generální ředitel The Pokémon Company Cunekazu Išihara britské BBC.

Videohra uvedená v roce 1996 se postupně rozšířila do filmů a seriálů, hraček, karet a mobilních aplikací a stala se jednou z nejvýdělečnějších franšíz na světě.

Diváci se v září dočkají druhé série seriálu „Pokémonní delegátka “ a také nového obsahu u her Pokémon Café remix, Pokémon Sleep a Pokémon Unite. K nim přibude také Pokémon Champions. Hra pokračuje v tradici boje proti jiným hráčům, Išihara přislíbil i možnost více protihráčů, než kdy předtím. Společnost ji uvede nejen na konzoli Nintendo Switch, ale i na mobilním zařízení.

Další očekávanou hrou je Pokémon Legends Z-A, kde si hráč ve městě „Lumios“ vybere svého parťáka: pokémona Chikorita, Tepig nebo Totodile.

Pokémon jako fenomén

Inteligentní bytosti s názvem Pokémoni, známé taky jako Pocket Monsters¸ vytvořil Satoši Tadžiri pro konzoli Game Boy od společnosti Nintendo v roce 1996. Vystoupili v hrách Pocket Monsters Red a Green, kde se nejoblíbenějším tvorem stal mytický pokémon Mew. Na úspěch her navazovalo vydání karetní hry, původně se 102 kartami. Japonci o „fyzickou formu tvorů“ měli obrovský zájem.

O rok později se v Japonsku odvysílal první díl dnes již kultovního seriálu. Stal se oblíbený téměř všude na světě, v Česku ho začala vysílat televize Nova. Hlavním hrdinou je Ash Ketchum (v Japonsku jako Satoši), který cestuje s cílem stát se „mistrem pokémonů“. Jeho věrným parťákem je Pikachu, dodnes nejznámější pokémon.

Před devíti lety přišla společnost s aplikací Pokémon Go, která umisťuje příšerky do skutečného světa. Hráči tak mohou jezdit po městě a se spuštěnou geolokací chytat virtuální zvířata a soupeřit s dalšími. Hra ve své době slavila obrovský úspěch.

„To je to, co si myslím, že je největší síla Pokémonů. A je důležité, abychom přišli s tímto druhem nápadu,“ reaguje na povedenou aplikaci Išihara pro BBC. Na rozdíl od jiných značek, jako je Nintendo a Sanrio (autor Hello Kitty), je The Pokémon Company soukromá společnost, a tudíž není odpovědná akcionářům.

Išihara věří, že to umožňuje společnosti držet se cílevědomě pouze jedné věci. Pokémon je jediná věc, kterou společnost dělá, a jakýkoliv zisk, jenž z Pokémonů vydělá, bude prý investován zpátky do nich. Díky tomu necítí tlak na rozšiřování světa a vytváření nových postav. „Zkrachujeme, až Pokémon přestane být populární,“ řekl ředitel společnosti.

Nejdražší karta za 126 milionů

Cena kartiček s pokémony v poslední době prudce roste. Fanoušci nakupují zalepené balíčky v naději, že získají vzácné karty. Karty, ať už jako investici nebo jako koníček, propagují i influenceři. Jedním z nich je youtuber Logan Paul, který si v dubnu 2022 koupil kartičku s pokémony v hodnotě 5,3 milionu dolarů (126 milionů korun).

Kromě fyzických karet lidé mohou sbírat a vyměňovat i jejich online podobu. K tomu slouží aplikace Pokémon trading card game, kde si hráči kupují různé balíčky a opět doufají v získání cenné karty. Vznikne také balíček Triumphant light, jenž vrátí oblíbené Pokémony jako Tyranitara a Raichu.

Kvůli velkému úspěchu se ročně objevují padělky, proti kterým firma „tvrdě“ bojuje, dodává BBC. Nedávno vyhrála dlouhou právní bitvu proti čínské společnosti, jež kopírovala hru Pokémon Go.

Související témata:

Doporučované