Hlavní obsah

Dřevěná spirála a čtyři tuny skla. Čím chtějí Češi zabodovat na Expo

Foto: Seznam Zprávy

Český pavilon na Expo v Ósace.

160 zemí z celého světa, 28 milionů očekávaných návštěvníků a provozní náklady 781 milionů dolarů. 13. dubna začíná v japonské Ósace Světová výstava, neboli Expo. Podívejte se, na co jednotlivé země sází.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Umělý ostrov Jumešima, na který kvůli gigantické akci Japonci dovedli linku metra, už čeká na první návštěvníky. V neděli se otvírají brány Expo 2025.

Výstavní areál na ploše 1,5 kilometru čtverečního obepíná kruhový prstenec, který se s délkou dva kilometry a výškou 20 metrů už stihl zapsat do Guinessovy knihy rekordů jako největší dřevěná stavba.

Své místo má na výstavě i Česko, které se tak zařadilo mezi čtyřicet zemí, které dokázaly postavit svůj pavilon. Unikátní dřevo-skleněná stavba vyjde na 240 milionů a chce lákat na bohatý kulturní program, který představí české umění, inovace i tradice v moderním kontextu. Hlavním mottem české expozice je „Talent a kreativita pro život“. Do kulturního programu se zapojí přes 200 českých umělců včetně České filharmonie a Plzeňské filharmonie.

Českou účast na Expo podpořila stovka firem například CTP, Plzeňský Prazdroj, Purposia, Lesy České republiky či 2N.

+17

Doporučované