Hlavní obsah

Český zákazník je nejnáročnější. Niceboy spouští expanzi do Evropy

Michal Čarný je generální ředitel Niceboy. Firma má teď velké plány.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

Sluchátka, reproduktory, chytré hodinky či herní příslušenství. Niceboy vyrostl mezi nejvýraznější výrobce tuzemské elektroniky a teď má mezinárodní cíle. S chytrým prstenem cílí na statisícové prodeje.

Článek

Rozhovor si také můžete poslechnout v audioverzi.

Může se česká firma prosadit mezi značkami spotřební elektroniky, jako je Sony nebo Philips? Společnost Niceboy ukazuje, že to není nemožné. Během osmi let se dostala na 18 evropských trhů, vyhoupla se k půlmiliardovým tržbám a do tří let míří za dvojnásobkem. Vedle sluchátek, reproduktorů a chytrých spotřebičů tomu má pomoci i prsten, který jako první na světě hlídá zdraví a zároveň umí platit.

„Na začátku roku jsme si nastavili tříletou strategii a na jejím konci bychom se chtěli dostat na tu pomyslnou metu jedné miliardy v obratu. Máme nastavenou strategii, která kombinuje inovativní produkty, zvýšenou přítomnost v zahraničí a rozvoj strategických spoluprací s partnery,“ popisuje v rozhovoru pro SZ Byznys generální ředitel Niceboy Michal Čarný s tím, že zatím – podle letošních výsledků – firma naplánovanou trajektorii drží.

Poradci a poplatky. Kdo nakonec vydělává?

Zveme na natáčení podcastu Ve vatě: Komu věřit s penězi

Lesk a bída finančního poradenství. Jsou provizní poradci ve střetu zájmů? A jak je to s poplatky, na kolik vás takový poradce vlastně vyjde a vyplatí se nakonec?

Obsazení slibuje třaskavou debatu. Hosty speciálu tentokrát budou Petr Borkovec (Partners), investiční bloger a nový expert podcastu Ve vatě Lukáš Nádvorník a nezávislá finanční poradkyně Michala Janatová.

Těšíme se na vás, vaše dotazy o setkání po natáčení! Vstupenky jsou ke koupi zde.

Foto: Seznam Zprávy , Seznam Zprávy

A to nejen co se týče tržeb a výsledků, ale i větším zacílením na zahraničí – naposledy své aktivity začala posilovat v minulých týdnech v Polsku.

„Nechceme jít systémem kobercových náletů. V prvním kroku se zaměříme na vybrané země, kde vidíme největší potenciál. Tam chceme investovat tak, aby značka byla vidět. Chceme jít cestou cílevědomého budování značky,“ vysvětluje Čarný s tím, že tak jako v Česku i v zahraničí chce firma sázet hlavně na design a neotřelý marketing, do kterého nasměruje miliony korun. Společnost také dlouhodobě spoléhá na spolupráci s influencery a tento způsob propagace využije i v zahraničí.

Náročný český zákazník

Ve srovnání jednotlivých evropských trhů je podle Čarného ten český nejnáročnější.

„Musím říct, že Česká republika je hodně napřed a vychovali jsme si tu velmi náročného zákazníka, zejména z pohledu online nakupování. Úroveň služeb, dostupnosti produktů, rychlosti, doručení, ale i přehlednosti, to je něco, co v Evropě těžko hledá konkurenci,“ popisuje Čarný.

V Česku i v zahraničí přitom firma sází na svou aktuální novinku – prsten, který jako první na světě monitoruje zdraví a zároveň umožňuje placení. „Věříme, že tato kategorie má obrovský potenciál. Je to trh, který má jen v evropském kontextu hodnotu několika desítek miliard dolarů, ale co je ještě zajímavější, že je významně růstový – dvouciferným tempem, což se dnes rozhodně o všech segmentech spotřební elektroniky říct nedá,“ říká Čarný.

Prsten je na trhu necelý měsíc a prodeje se zatím počítají v nižších tisících – cílí ale na statisíce až miliony. „Věříme, že tento prsten tuto metu přeskočí, protože trh chytré elektroniky je mnohem větší,“ dodává Čarný.

Osmiletá jízda

Niceboy v roce 2016 založili Jiří Zima a Daniel Janků – hned od samého začátku sázeli na vlastní výrobky, které se právě vezou na vlně velkého zájmu. Těmi úplně prvními byly akční kamery, následně přišla bezdrátová sluchátka, která v té době procházela obrovským boomem, a postupně se přidávaly nové a nové kategorie. Vždy ale takové, které zrovna rostly – jako třeba tyčové vysavače a chytrá zařízení pro domácnost a kuchyň. Zejména v audiosegmentu si Niceboy dokázal vybudovat velmi silné postavení a zařadil se mezi nejsilnější brandy.

Niceboy je sice česká firma, ale v zahraničí i v tuzemsku svůj původ nijak nezdůrazňuje. Niceboy byl od začátku stavěný jako mezinárodní firma, a ne jako čistě česká značka.

„Je pravda, že v českém prostředí a pro českého klienta jsme jako česká značka zajímaví, ale netvoří to ten nosný element celé značky,“ říká Čarný.

Vývoj produktů i design vznikají v Česku, samotná výroba pak – stejně tak jako u ostatních globálních značek – probíhá po celém světě. „Vždy tam, kde je možné dané technologie vyrobit nejlépe, nejefektivněji a hlavně nejkvalitněji. Například nejnovější chytrý prsten kombinuje výrobu a komponenty od západní Evropy až po Asii,“ dodává Čarný.

Doporučované