Hlavní obsah

Manžel byl nespokojený, tak kvůli němu rozběhla byznys s mužskou krásou

Šárka Kucek provozuje s manželem luxusní pánské holičství. Šetření Čechů kvůli inflaci zatím nepociťují a chtějí rozšiřovat služby.Video: Petra Krmelová, Seznam Zprávy

Provozovatelé pobočky nejstaršího pánského holičství světa Truefitt & Hill chtějí otevřít další. S prestižní značkou jednají, zda to bude opět v Praze, nebo v Bratislavě. Současně provozují Kuckovi vlastní síť Gentleman Brothers.

Článek

Když se rodina Kuckových v roce 2014 rozhodla pro otevření první pobočky vlastní značky luxusních pánských holičství Gentleman Brothers, nebylo podle jednatelky společnosti Šárky Kucek v Praze žádné místo, které by mužům poskytovalo komplexní péči – zatímco salony pro ženy jsou prý na každém rohu.

„Chyběly služby na nejvyšší úrovni, pěkné prostředí, servis, čistota. Zkrátka místo, kam si chlap chce jít pokecat a nechat se upravit nad sklenkou dobré whiskey. Manžel nebyl tehdy nikde spokojen, a tak jsme založili vlastní pánská holičství,“ vypráví majitelka a jednatelka sítě pro letní speciál Ženského byznysu Seznam Zpráv s tím, že jednoduše našli díru na trhu.

Tehdejší vybudování místa poskytující tyto služby byla podle ní o dost složitější než dnes. Vybavení pro barbershopy nebylo v Česku k sehnání, museli tak cestovat po jiných státech a tam zkoušet například kvalitu křesel.

Nabídka zastoupení

O čtyři roky později přišla prestižní nabídka, která se neodmítá. Truefitt a Hill, provozovatel nejstaršího barbershopu na světe, přišel s možností výhradního zastoupení produktů pro český trh, následně s otevřením franšízy jejich holičství v Praze. První v kontinentální Evropě.

Anglická značka pečující o vzhled mužů od roku 1805 dodává své produkty i na britský královský dvůr. Mezi klienty značky patřili třeba Frank Sinatra a Winston Churchill.

O značkách

Gentlemen Brothers

  • Založena rodinou Kucek v roce 2014, první pobočka v Praze na Vinohradech.
  • V současné době má pobočky v Praze a Brně, kde nabízejí služby klasického holičství, měsíčně je navštíví více než 2000 klientů.
  • Společnost provozuje také kamenný obchod s kosmetikou pro muže a e-shop. V roce 2023 chystá pro muže další službu, transplantaci vlasů v Istanbulu.

Truefitt & Hill

  • Anglické holičství s více než 200letou tradicí.
  • Má přes 60 poboček po celém světě, v USA, Kanadě,  Singapuru či Indii.
  • Pražská pobočka je první v kontinentální Evropě. Musela splnit přísná kritéria ohledně vybavení a designu, ale především nároky na kvalitu holičů, kteří byli školeni ambasadorem značky z londýnské pobočky.
  • Pobočka funguje od února 2020 na pražských Vinohradech. Jde o holičství, ale zároveň o kamenný obchod, který nabízí veškerý sortiment této značky.

„Museli jsme dodržet přísné podmínky ohledně nároků na personál či vzhled pobočky. Přijela sem dokonce kontrola z Londýna, zda je vše v pořádku,“ vypráví provozovatelka franšízy. Vybavit pobočku známé značky v Praze prý stálo čtyři miliony korun.

Češi zatím nešetří

Muži si podle ní zvykli, že o sebe pečují. Někteří dokonce utratí desítky tisíc korun za kosmetiku. Za ty roky si Češi zvykli pro tyto služby sáhnout i hlouběji do peněženky.

„Jsou takoví, kteří chodí na úpravu vlasů a vousů každých pět dnů a chtějí mít sestřih dokonalý. A pak ti, kterým stačí služba jednou za měsíc, ale že by muži právě na tomhle začali šetřit, zatím nevidíme,“ říká v letním speciálu Ženského byznysu majitelka sítě, kam přijdou měsíčně více než dvě tisícovky zákazníků.

Vliv inflace v luxusním pánském holičství pociťují, ale spíš vyššími náklady. Především je trápí růst cen energií, ale také stoupající náklady na mzdy.

„Nedostatek kvalitního personálu je to, co nás asi nejvíc trápí. Vyškolíte a vychováte si někoho a on vám pak odejde a založí si vlastní holičství,“ stěžuje si jednatelka firmy a je přesvědčená, že dnes už je pánských holičství oproti dobám, kdy začínali, hodně.

„Především chtějí vypadat upraveně pro své ženy. Naši klienti nejsou zrovna ti, kteří by toužili po něčem extravagantním. Většinou jsou to pánové z řad právníků, lékařů, podnikatelů. S příchodem covidu pomalu odešla vlna plnovousů, nyní muži touží spíše po strništích,“ říká k trendům jednatelka sítě.

Za vlasy do Istanbulu

V současné chvíli mají plány, jak s vlastní značkou, tak franšízou. S Truefitt & Hill jednají o otevření další pobočky v Praze nebo Bratislavě, podle situace na trhu.

S Gentleman Brothers chtějí otevřít novou službu. „Mnoho let se setkáváme s problematikou našich klientů, kteří trpí na vypadávání vlasů. Proto jsme se rozhodli na tento problém zaměřit a vybrali jsme jednu z významných klinik v Istanbulu, Turecko je pro tyto zákroky vyhlášené. Momentálně již finišujeme s právní stránkou zastoupení pro český trh,“ upřesňuje s tím, že tuto službu vycházející pro klienta na vyšší desítky tisíc korun, chtějí spustit nejpozději příští rok.

Celý rozhovor se Šárkou Kucek si pusťte v úvodním videu.

Doporučované