Hlavní obsah

Odboráři prodávali „Pohlreichův“ hotel. Za dvě miliardy ho nikdo nechtěl

Foto: Hotel Imperial, Seznam Zprávy

Pražský hotel Imperial.

Slavný hotel Imperial v centru Prahy je na prodej. Zájemce o secesní budovu se 120 pokoji ale odradila vysoká cena. Podle vlivného odborového předáka Romana Ďurča by si však odboráři měli hotel ponechat.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

V pondělí v poledne uplynula lhůta pro nabídky na koupi známého pražského hotelu Imperial v ulici Na Poříčí. Odboráři, kteří budovu vlastní od komunistického převratu v roce 1948, za něj požadují minimálně 2,15 miliardy korun. Za tuto cenu o něj ale nikdo neprojevil zájem.

„Žádnou nabídku, která by splnila podmínky výběrového řízení, jsme nedostali,“ řekl SZ Byznys Jiří Bulan, ředitel Majetkové, správní a delimitační komise odborových svazů, která část odborářského majetku včetně hotelu Imperial spravuje. Podle šéfa největšího odborového Svazu Kovo Romana Ďurča na stole žádná nabídka nepřistála. „Pokud vím, tak se do výběrového řízení nikdo nepřihlásil,“ říká Ďurčo, který je zároveň v představenstvu majetkové unie odborů.

Podle expertů odradila možné zájemce vysoká cena i přísné podmínky, které odboráři pro veřejnou soutěž stanovili. „Zájemci musí do úschovy složit 30 milionů korun, aby se vůbec dostali na prohlídku a získali příslušné dokumenty, na základě kterých by mohli připravit nabídku. Velký zájem o soutěž proto neočekávám,“ říká Jan Adámek z konzultační firmy Jan Hospitality.

České řetězce hotel nechtějí

O příliš vysoké ceně mluvili i zástupci velkých českých hotelových řetězců, které SZ Byznys oslovil. „Výběrového řízení se neúčastníme, protože je to předražené,“ říká majitel sítě Czech Inn Hotels Jaroslav Svoboda. „Vzhledem k požadované ceně nemá hotel odpovídající výkon. Může to koupit jenom někdo, kdo si může dovolit nechat tam ležet peníze. U banky si na to půjčit nemůžete, to byste zkrachoval,“ dodává.

Požadovanou cenu považuje za přemrštěnou i společnost Orea Hotels, která je největším českým hotelovým řetězcem. Patří jí celkem 18 hotelů včetně pražské Pyramidy, brněnské Voroněže či resortu Horal ve Špindlerově Mlýně. Většina z jejích ubytovacích zařízení jsou bývalé odborářské hotely, o ten nejslavnější ale Orea zájem nemá. „Na nabídku jsme se dívali. Je to hezký hotel na dobrém místě, ale vždycky se musí potkat představa prodávajícího a kupujícího,“ říká ředitel Orea Hotels Gorjan Lazarov.

Secesní hotel postavený těsně před první světovou válkou ve stylu geometrické moderny je podle památkářů unikátní interiérovým i exteriérovým využitím obkladové keramiky z někdejší liechtensteinské keramičky v Rakovníku. Hotel má 120 pokojů a cena noclehu začíná na třech tisících korun. Kavárnu a restauraci Café Imperial, kam podle webové prezentace hotelu chodíval kdysi Leoš Janáček i Franz Kafka, má v pronájmu populární šéfkuchař Zdeněk Pohlreich. „O chuť by nebylo, ale ta cena je nereálná,“ odvětil Pohlreich na dotaz, zda by on sám měl o koupi zájem.

„Je to zajímavá lokalita. Na druhou stranu ale budova stojí na frekventovaném místě, kde je relativně velký hluk, hotel není zase tak velký a nemá ani velké konferenční prostory. Za realistickou cenu bych považoval zhruba 1,5 až 1,7 miliardy,“ říká „hotelnický“ konzultant Adámek.

Nabídka hotelů roste

Na prodej je v Česku v současnosti několik velkých hotelů včetně slavného pražského Four Seasons, který na trh dává jeho majitel, americká investiční skupina ​​Northwood Investors. Cena za tento hotel by mohla dosáhnout tří až čtyř miliard korun. Na trhu jsou i karlovarské hotely Imperial i Sanssouci.

„Nabídka v současné době převyšuje poptávku. Za pandemie covidu prodeje úplně stály, teď se situace začíná měnit. Zájem investorů ale vidím hlavně u špičkových hotelů, což je hlavně pražský Four Seasons,“ domnívá se Jan Adámek.

Odboráři se teď budou rozhodovat, co s hotelem Imperial podniknou. V květnu se má sejít představenstvo majetkové unie a v červnu pak valná hromada této společnosti. Podle ředitele unie Jiřího Bulana je možné, že se minimální požadovaná cena sníží. Šéf Svazu Kovo Roman Ďurčo se ale domnívá, že by se hotel prodávat neměl. „Myslím, že bychom si pro nejbližší budoucnost měli Imperial ponechat,“ říká.

Doporučované