Článek
Rekordní výtěžek ve výši 15 milionů dolarů (322 800 000 Kč) bude věnován na celosvětovou iniciativu dubajského šejka Mohammeda bin Rašída, která se zabývá potravinovou pomocí a nese název Nadační fond Jedna miliarda jídel.
Guinessova kniha rekordů zatím na žádost o komentář nereagovala. Jméno vítěze agentura nezveřejnila. Značku nicméně může převést na kterýkoli vůz registrovaný v emirátu.
Spojené arabské emiráty mají ve zvyku dražit na charitativní účely staré a nepoužívané poznávací značky, které dřív patřily ultra bohatým lidem. Ti jimi ukazovali svůj status a postavení. Aukce značky P 7 překonala rekord z roku 2008, kdy místní podnikatel Saeed Abdul Ghaffar zaplatil v přepočtu přes 304 000 000 Kč za SPZ s číslem 1.
Podnikatel Balvinder Singh Sahni, známý jako Abu Sabah, koupil v roce 2016 poznávací značku D 5 za v přepočtu 193 milionů Kč. „Dubaj je město zlata. Jde o město, kde chtějí lidé ukázat své postavení,“ řekl Sahni v pondělím rozhovoru pro Bloomberg.
Watch: A new record was set last night, as car number plate P7 sold for a whopping Dh55 million at an auction in Dubai https://t.co/9bLBrLKedv pic.twitter.com/xtFG4FrDEZ
— Khaleej Times (@khaleejtimes) April 9, 2023
To, že je unikátní a drahá SPZ symbolem statusu, dokládají také jeho vzpomínky na to, jak jej kdysi v luxusním hotelu Burj Al Arab odmítli pustit dovnitř, neboť jeho tehdejší poznávací značka měla příliš mnoho čísel. Musel mít dvoumístnou SPZ, nebo rezervaci.
Závratné ceny za poznávací značky lidé utrácejí i mimo region Blízkého východu. Na začátku tohoto roku někdo koupil v aukci v Hongkongu SPZ s jediným písmenem R za 3,2 milionu dolarů.