Článek
Automobilce Škoda Auto vzrostl za prvních šest měsíců letošního roku provozní zisk na 1,149 miliardy eur (29,2 miliardy Kč) z loňských 911 milionů eur (23,2 miliardy Kč).
Zisk podpořil vyšší prodej, vhodná skladba nabízených modelů a vývoj směnných kurzů, které kompenzovaly růst nákladů. Ve výsledkové zprávě to oznámil mateřský koncern Volkswagen.
Tržby však nepatrně klesly na 13,652 miliardy eur (346,9 miliardy Kč) ze 13,748 miliardy eur (349,5 miliardy Kč) za leden až červen 2023. Nejprodávanějším vozem zůstala Octavia, rostl ale i prodej značky Fabia.
Již dříve automobilka oznámila, že její celosvětový odbyt v letošním druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 2,5 procenta na 228 100 vozů.
Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 000 lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a ve spolupráci s lokálním partnerem také na Ukrajině. Loni v říjnu automobilka oznámila, že se od letošního roku vrací na trh v Kazachstánu.
Celému koncernu Volkswagen ve druhém čtvrtletí meziročně klesl provozní zisk o 2,4 procenta na 5,46 miliardy eur (138,77 miliardy Kč). Za celé pololetí byl potom zisk meziročně nižší o 11,4 procenta a dosáhl 10,05 miliardy eur (255,46 miliardy Kč). Prodeje v první polovině roku se meziročně snížily o dvě procenta na 4,3 milionu vozů.
Pokles čtvrtletního zisku byl podle agentury DPA vzhledem k problémům hlavních značek koncernu menší, než analytici očekávali. „Výsledky odrážejí úspěšné týmové úsilí napříč všemi značkami,“ nechal se slyšet šéf koncernu Oliver Blume.
Tržby z prodeje aut ve druhém čtvrtletí vzrostly o 4,1 procenta na 83,34 miliardy eur. Za celé pololetí tržby z prodejů stouply o 1,6 procenta na 159,8 miliardy eur.
V západní Evropě, což je pro skupinu největší trh, odbyt automobilů dodaných zákazníkům vzrostl meziročně o 2,6 procenta na 1,62 milionu. Na českém trhu došlo k meziročnímu poklesu dodaných vozů o 10,8 procenta na 55,27 milionu.