Článek
Česká Škoda byla v lednu třetí nejprodávanější značkou na automobilovém trhu EU za značkami Volkswagen a Toyota. Vyplývá to z aktuálních údajů, které dnes zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Prodej nových osobních automobilů v EU se v lednu meziročně zvýšil o 12,1 procenta na 851 690 vozů.
„V lednu 2024 se trh s novými osobními automobily v EU zotavil z útlumu, který zažil v prosinci 2023,“ uvedlo sdružení. „Všechny velké trhy zaznamenaly výrazný růst,“ dodalo.
Sdružení rovněž uvedlo, že prodej bateriových elektromobilů v EU se v lednu meziročně zvýšil o 28,9 procenta na 92 741 vozů. Tržní podíl těchto vozů tak vzrostl na 10,9 procenta z 9,5 procenta před rokem. Proti předchozímu měsíci se ale prodej bateriových elektromobilů propadl o více než dvě pětiny.
V Německu, které je největším automobilovým trhem v EU, se v lednu prodej nových osobních automobilů meziročně zvýšil o 19,1 procenta na 213 553 vozů. V Itálii vzrostl o 10,6 procenta a ve Francii se zvýšil o 9,2 procenta.
Silný růst zaznamenal prodej nových osobních automobilů také v České republice, kde se podle údajů ACEA zvýšil o 18,2 procenta na 20 253 vozů. Tyto údaje se mírně liší od dříve zveřejněných dat českého Svazu dovozců automobilů, podle kterých prodej v Česku vzrostl o 18,8 procenta na 20 361 vozů.
Automobilka Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, v lednu prodej v zemích EU podle údajů ACEA meziročně zvýšila o 19,6 procenta na 52 397 vozů. Podíl této značky na unijním trhu se tak zvýšil na 6,2 procenta z 5,8 procenta před rokem.
V celém loňském roce souhrnný prodej nových osobních automobilů v Evropské unii vzrostl o 13,9 procenta na 10,5 milionu vozů. Růst zaznamenaly všechny členské země s výjimkou Maďarska.