Článek
I to, že loni na duben připadly velikonoční svátky a letošní duben tak měl o dva prodejní dny více, přispělo k tomu, že letos v tomto měsíci v EU stoupl počet nově registrovaných automobilů. Bylo jich 913 995, tedy o 13,7 procenta více.
Bateriové elektromobily měly na celkovém prodeji v dubnu podíl 11,9 procenta, uvádí dnešní zpráva Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA).
Největším automobilovým trhem v Evropě je Německo, kde se v dubnu prodej zvýšil o 19,8 procenta. Ve Španělsku stoupl o 23,1 procenta, ve Francii o 10,9 procenta a v Itálii o 7,7 procenta.
Za první čtyři měsíce letošního roku počet registrací v EU stoupl o 6,6 procenta na téměř 3,7 milionu vozů. Všechny hlavní trhy regionu zaznamenaly solidní růst. V Německu a ve Španělsku se počet registrací zvýšil o 7,8 procenta, ve Francii o sedm procent a v Itálii o 6,1 procenta.
Počet registrací bateriových elektromobilů v dubnu vzrostl o 14,8 procenta na 108 552. Výrazný růst, o více než 40 procent, zaznamenaly Francie a Belgie. Za leden až duben počet registrací elektromobilů stoupl o 6,4 procenta. Vysoký růst zaznamenávají také hybridní elektromobily – počet registrací těchto vozů se v dubnu zvýšil o 33,1 procenta, na celkovém prodeji pak měla tato auta podíl 29,1 procenta.
Prodej vozů s benzinovým motorem vzrostl o 7,3 procenta na 328 976. Prodej vozů s naftovým motorem zůstal téměř beze změny, přestože v Itálii, ve Španělsku a ve Francii výrazně klesl. Tento pokles ale kompenzovalo Německo, kde se prodej naftových aut zvýšil o více než 28 procent. Podíl vozů se spalovacím motorem, tedy benzinových i naftových, na celkovém prodeji klesl na 48,9 procenta z 52,8 procenta loni v dubnu.
Největší automobilkou v regionu zůstal Volkswagen s podílem na celkovém prodeji 27,8 procenta. Firma v dubnu zvýšila prodej o 15,5 procenta na více než 254 000 vozů. Součástí skupiny je i česká Škoda Auto, jejíž prodej se v dubnu zvýšil o 15 procent na 52 238 vozů. Škoda měla v dubnu na celkovém prodeji aut v EU podíl 5,7 procenta.