Hlavní obsah

Onsemi bude z Rožnova zásobovat VW, firmy podepsaly víceletou smlouvu

Foto: Wikipedia.org

Centrála VW v německém Wolfsburgu.

Americký výrobce čipů onsemi se po velké investici v Česku dohodl na dodávkách polovodičových součástek do aut skupiny Volkswagen. Pro nové modely slibuje lepší využití baterie a delší dojezd.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Společnost onsemi, která si před měsícem vybrala Česko pro investici za dvě miliardy dolarů, podepsala víceletou dodavatelskou smlouvu s automobilkou Volkswagen. Bude vyrábět součástky pro pohon nové generace elektromobilů.

Firmy o spolupráci informovaly ve společné tiskové zprávě. Onsemi se podle ní stane hlavním dodavatelem nové generace trakčních střídačů, důležitých dílů používaných v elektrických autech k převodu energie z baterií do motoru. Střídače se budou vyrábět na bázi karbidu křemíku a autům mají zajistit lepší výkon a delší dojezd.

Volkswagen už s onsemi podepsal strategické partnerství loni, podobnou dohodu uzavřela s Američany také Škoda Auto. Výhodou pro onsemi bylo právě chystané rozšíření výrobních kapacit v Rožnově, tím pádem snazší logistika a odolnější dodavatelský řetězec.

Onsemi už v Rožnově působí delší dobu. V červnu firma oznámila rozsáhlé rozšíření závodu, na kterém se má podílet i stát formou investičních pobídek. Dvě miliardy dolarů představují jednu z největších zahraničních investic v Česku. Výsledkem má být proměna Rožnova pod Radhoštěm v evropskou základnu polovodičového průmyslu.

Společnost onsemi vznikla v roce 2003 oddělením z firmy Motorola a je jedním z největších světových výrobců čipů. V Česku nyní zaměstnává 2300 lidí, z toho 200 pracovníků i v designové laboratoři vývoje v Brně, zbytek v rožnovské továrně. Po investici jich přibude další tisíc, investovat se má i do rozvoje škol v okolí.

Pro Volkswagen má být spolupráce výhodná tím, že onsemi bude dodávat do aut kompletní systém a že součástky půjde snadno přizpůsobovat podle velikosti a výkonu aut. Jedno řešení má tím pádem sloužit pro celou škálu budoucích modelů vozů VW.

Součástky z Rožnova bude Volkswagen používat pro svou nově chystanou platformu SSP. Jde o zkratku sousloví Scalable Systems Platform, které německá automobilka používá poslední tři roky pro přestavbu a zjednodušení sortimentu elektromobilů. Auta postavená na tomto základu se mají vyrábět od roku 2026.

Doporučované