Hlavní obsah

Elektroauta nejedou. Hyundai zdvojnásobí výrobu hybridů

Foto: The Global Guy, Shutterstock.com

Elektromobil Hyundai Kona na veletrhu v New Yorku. Ilustrační foto

Automobilka Hyundai oznámila, že zákazníci nekupují elektromobily podle očekávání a že kvůli tomu zdvojnásobí výrobu hybridů. Plánuje také zpětný odkup akcií, aby podpořila růst firmy a měla na pokračování výroby elektromobilů.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Společnost Hyundai Motor Co. plánuje zdvojnásobit nabídku hybridních vozů, protože zákazníci nemají takový zájem o čistě elektrické vozy, uvádí agentura Bloomberg. Hyundai oznámil i odkup akcií v hodnotě 67,5 miliardy korun, jako součást plánu na zvýšení návratnosti investic.

Třetí největší světová automobilka uvedla, že zdvojnásobí počet modelů s hybridním pohonem na 14, kromě menších a středních vozů tak přidá i velké a luxusní vozy. Svůj cíl o prodeji dvou milionů elektromobilů do roku 2030 však společnost nezměnila.

Akcie Hyundai ve středu při obchodování v Soulu vyskočily až o 5,5 procenta. Investoři podle Bloombergu uvítali možnost zpětného odkupu a také slib společnosti, že vyplatí minimální roční dividendu ve výši 170 korun za akcii.

Úprava strategie přichází kvůli klesající poptávce po elektromobilech na celém světě. Do roku 2026 bude podle společnosti každý třetí vyrobený vůz hybrid. „V konečném důsledku si myslíme, že je to správný krok, abychom zachovali naši cestu k elektromobilům,“ uvedl pro Bloomberg generální ředitel společnosti Hyundai Če-hun Čchang. „Musíme však zlepšit nabíjecí infrastrukturu a zajistit, abychom řešili problémy s dojezdem pomocí vylepšené technologie.“

Společnost Hyundai také plánuje zlepšit své elektromobily, podle Bloombergu by měly nové vozy ujet na jedno nabití více než 900 kilometrů. „I když se tempo elektrifikace zpomaluje, stále jsme svědky přísnějších ekologických předpisů týkajících se automobilů,“ řekl Čchang.

Hyundai je podle britského deníku The Guardian poslední tradiční automobilkou, která se snaží zvýšit prodej hybridních vozů v reakci na zpomalení poptávky zákazníků po elektromobilech.

Automobilky se snažily co nejdéle prodávat vozy s benzinovými motory, protože jejich výroba byla levnější, a tudíž pro firmy ziskovější. Guardian dále uvádí příklad Fordu, Porsche, Mercedes-BenzBentley, tedy automobilky, které v posledních měsících zpomalily cestu k elektromobilitě.

Doporučované