Článek
Olga Knoblochová je žena, která stojí za zrodem plně krycího make-upu Dermacol. Ten vznikl v šedesátých letech v Ústavu lékařské kosmetiky. Olga byla tehdy jedním z jeho zakládajících členů, a jak dodnes vzpomíná, na tehdejší poměry šlo o unikátní místo.
Energické dámě, která v sedmdesátých letech dokázala kosmetikou vydělávat pro Československo stovky milionů ve valutách, je rovných 90 let.
Krém, který překryje vše
Chodby tohoto ústavu zdobila benátská zrcadla a starožitný nábytek, na podlahách byly perské koberce. A i když fungoval i o víkendech, na ošetření se tu čekalo i dva roky. V ústavu se také – u nás poprvé - začínalo s aplikací Wichterleho dioptrických čoček.
Právě tady se Olga Knoblochová potkala i s mladou maminkou a její pětiletou dcerou, které měly na tváři kožní onemocnění zvané oheň. Aby jim pomohla, spojila se s laboratoří líčidel filmového studia Barrandov a vznikl krém, který vše překryl a zároveň neškodil pleti.
Sama Knoblochová pomáhala s jeho vývojem, výrobou i výběrem odstínů. Díky své dřívější spolupráci s firmou Max Factor, pro kterou předváděla přes tehdejší Tuzex, totiž věděla o make-upu víc než kdokoliv jiný v Československu.
Nalíčila manželku producenta a hned přišla nabídka
Nový krycí make-up v deseti barvách očaroval Evropu i svět a licenci k jeho užívání zakoupily nejenom filmové ateliéry v Evropě, ale i v Hollywoodu. O to se postarala právě Knoblochová. Nalíčila totiž manželku jednoho z hollywoodských producentů, který tehdy na Barrandov přijel, a pár vzorků páru přibalila i na cestu domů. „Za čtrnáct dní nás požádali o licenci,“ vzpomíná Knoblochová.
Brzy Dermacol pro Barrandov vydělával 120 milionů ročně, a obrat za kosmetiku tak převyšoval i tržby za filmy. Výroba líčidel probíhala přímo uprostřed filmového studia, kam Knoblochová přešla z Ústavu kosmetiky.
Stala se šéfkou propagace značky a zástupkyní firmy. Jezdila po světě, učila ženy, jak se malovat, a bylo jedno, jestli šlo o školení zemědělských pracovnic, úřednic, nebo umělkyň. Každý měsíc byla minimálně jednou v cizině - na předváděcích akcích, nebo na velvyslanectvích, kde se uzavíraly kontrakty, v Hollywoodu líčila i slavné herečky. Přesto, jak sama podotýká, vždy byla „jen zaměstnancem“ Barrandova. Dostávala tedy klasickou výplatu, a nikdy tak nebyla milionářkou, jak si o ní mnozí často mysleli.
Kosmetika za nedostatkové hřebíky z NDR
Dermacol brzy k make-upu přidal odličovací mléka, vody a dekorativní kosmetiku a své výrobky úspěšně vyvážel za valuty do ciziny. A nejenom za valuty, jak Olga Knoblochová vzpomíná, v NDR se dokonce jeden rok měnily za tehdy nedostatkové hřebíky.
Pro roce 1989 začala Olga Knoblochová školit kosmetičky a založila Akademii profesionální kosmetiky. Pracovala do pětaosmdesáti let a vyškolila tisíce kosmetiček.

Olga Knoblochová je dodnes velice aktivní.

Olga Knoblochová stojí za vznikem a vývojem legendárního make-upu.

Olga Knoblochová se současnou majitelkou Dermacolu Věrou Komárovou.

Olga Knoblochová slaví 90. narozeniny
Se společností Dermacol ale spolupracuje dodnes ve svých devadesáti letech. „Olga Knoblochová je pro naši kosmetickou společnost obrovskou inspirací, neustále svým šarmem a půvabem pozitivně povzbuzuje naši práci a skvěle výsledky kosmetiky reprezentuje. Jsme s ní v pravidelném kontaktu, účastní se všech důležitých akcí a vyjadřuje se k novinkám v kategorii dekorativní kosmetiky,“ říká současná spolumajitelka Dermacolu Věra Komárová.