Článek
Soutěže Podnikatel roku organizované poradenskou společností EY se letos zúčastnilo více než 350 podnikatelů z celého světa. Zvítězil Argentinec Gaston Taratuta, který byl vybrán z 50 národních vítězů. Ve 22leté historii této mezinárodní soutěže je to teprve druhý Jihoameričan, který tento prestižní titul získal.
Akce se po dvou virtuálních ceremoniálech mohla znovu vrátit do Monaka, kde se nechal vidět i speciální host, frontman skupiny U2 Bono.
Devětačtyřicetiletý Taratuta založil svou společnost Internet Media Services v roce 2005 s cílem posílit digitální ekosystém v rodné Argentině a přispět k růstu globálního technologického průmyslu v celém regionu. Později ke své společnosti připojil řadu strategických akvizic a vytvořil Aleph Group, Inc., významnou globální reklamní holdingovou společnost působící na 90 trzích čtyř kontinentů. V loňském roce Aleph Group, která má přes tisícovku zaměstnanců, vykázala čisté provozní výnosy ve výši 131 milionů dolarů a zisk po zdanění ve výši 26 milionů dolarů.
„Být podnikatelem znamená víc než jen vybudovat úspěšný podnik. Je to o vytváření a využívání příležitostí tam, kde takové příležitosti buď vůbec neexistují, nebo minimálně nejsou snadno dosažitelné. Jen málokteré odvětví zažilo za posledních dvacet let takový rozmach jako digitální reklama. A právě proto se s takovým nadšením věnuju její budoucnosti. Každý den je pro mě příležitostí využít novou velkou myšlenku, která podnítí rozvoj tohoto oboru a posune hranice našich možností. Klíčovým předpokladem každého úspěchu je obklopit se těmi správnými lidmi. Toto ocenění je proto především dokladem o mém úžasném týmu, včetně mého výjimečného přítele a obchodního partnera Ignacia Vidagurena,“ řekl při přebírání ocenění argentinský podnikatel.
Cesta Gastona Taratuty za podnikatelským úspěchem začala během jeho práce pro největší brazilskou mediální společnost. Měl na starosti mimo jiné propojování brazilských inzerentů se zákazníky ve Spojených státech. Tehdy odhalil mezeru na trhu, která se později stala základem jeho úspěchu. Řada digitálních platforem se totiž příliš soustředila na nejvyspělejší trhy, ale přehlížela potenciál rozvíjejících se ekonomik. V polovině první dekády nového milénia se proto osamostatnil a založil zmíněnou společnost Internet Media Services (IMS). Ta si dala za cíl posílit zastoupení digitálních platforem na některých doposud přehlížených trzích. Po navázání partnerství se společností Twitter, pro kterou IMS zajišťovala provoz v Latinské Americe, se rozjela spolupráce s dalšími digitálními giganty, jako je Spotify, Waze, LinkedIn nebo Snapchat.
Během následujícího desetiletí začal Gaston Taratuta s akvizicemi dalších společností, které měly podobný obchodní model jako IMS, aby rozšířil svou působnost na nové trhy. Své základní filozofii ale zůstal věrný. V roce 2021 založil skupinu Aleph Group jako firemní značku, která propojuje digitální platformy s inzerenty z rozvíjejících se zemí.
Dnes se Gaston Taratuta a Aleph snaží zpřístupnit digitální reklamu na všech trzích a vytvářejí podmínky pro to, aby i rozvíjející se ekonomiky mohly oslovit globální publikum.
Stella McCartney bojuje za udržitelnou módu
EY v Monaku rovněž udělila cenu za celospolečensky přínosné podnikání. Její historicky druhou laureátkou se stala britská módní návrhářka Stella McCartney. Toto ocenění je uznáním jejího celoživotního úsilí o udržitelnost a inovace v oblasti módního designu a také práce její neziskové organizace Stella McCartney Cares. Ta dlouhodobě usiluje o pozitivní změny v módním průmyslu a ve světě obecně tím, že inspiruje ostatní k zavádění udržitelných postupů.
„Letošní vítězka ceny za celospolečensky přínosné podnikání Stella McCartneyová se skutečně výrazně zasazuje o to, aby další generace směřovala k udržitelnější budoucnosti,“ upozornil Carmine Di Sibio, globální šéf EY.