Hlavní obsah

Praha daleko, Bůh vysoko… Jak se podniká na severu Moravy

Sledujte záznam konference o proměnách moravskoslezského regionu (2. část).Video: Seznam Zprávy

aktualizováno •

Hledání cest k co největšímu využití potenciálu Moravskoslezského kraje bylo tématem další z byznysových konferencí, které Seznam Zprávy pořádají v rámci projektu Česká elita – žebříčku nejhodnotnějších českých firem.

Článek

Co dělat pro to, aby kvalifikovaní lidé neodcházeli z tohoto unikátního regionu, jak nastavit spolupráci s univerzitami a studenty? A jak moc může pomoci zaměření na ekologii?

Seznam Zprávy pořádaly v rámci nedávného vyhlášení České elity první regionální konferenci. Hosté v ní řešili problémy a příležitosti v Moravskoslezském kraji.

První část se věnovala budoucnosti ocelářství v Česku i problémům oceláren Liberty.

Záznam 1. části konference

„Jak my říkáme: Do Prahy daleko, pánbůh vysoko, tady se nám daří dělat věci, které by možná v Praze nešly,“ shrnul na úvod debaty jeden z řečníků, zakladatel sítě Moje ambulance Marek Potysz. Podnikání v Praze je podle něj „víc pod drobnohledem, tisíce závistivých očí, tady si myslím, že to máme o něco jednodušší.“

Druhá část konference se věnovala cestám vedoucím k co největšímu využití potenciálu místa i zdejších firem. Ukázkou unikátního zužitkování specifik regionu může být například festival Colours of Ostrava, který se stal známým po celém světě a jezdí na něj ti nejslavnější umělci.

Svou image si přitom částečně vybudoval právě na prostředí, kde se odehrává. Tedy v památkově chráněných bývalých hutích, dolech a železárnách, bývalém plynojemu nebo ve vysoké peci. Právě ředitelka Colours of Ostrava Zlata Holušová v rámci konference Seznam Zpráv také mluvila.

Účastníci debaty se shodli, že výhodou – narozdíl od jiných regionů – je možnost spolupracovat s místními univerzitami a také menší nouze o pracovní síly. „Ve srovnání s jinými regiony, kde působíme, je to tady pořád nejlepší,“ uvedl k situaci na pracovním trhu ředitel Kofoly Daniel Buryš.

Proměny a potenciál moravskoslezského regionu

Jak využít potenciál specifického regionu?

Do debaty přijali pozvání:

Ředitelka Colours of Ostrava Zlata Holušová,

generální ředitel Kofoly Daniel Buryš,

generální ředitel Tonaku Jiří Tourek,

zakladatel Moje ambulance Marek Potysz.

Partnerem konference je společnost Promet Group.

Doporučované