Článek
NetRex je firma z pražského Smíchova, která instaluje kamerové systémy do obchodů a vyvíjí jejich inteligentní funkce. Jenže vládní nařízení kvůli koronaviru většinu prodejen ze dne na den zavřelo.
Firma se ale naštěstí v době krize mohla opřít o svou „druhou nohu“ - vývoj speciální aplikace. Když se nainstaluje do bezpečnostní kamery, umožní spustit jednoduché vysílání třeba na YouTubu nebo Facebooku. A právě o to je teď po celém světě obrovský zájem. A to i z řad pro NetRex poměrně netradičních zákazníků. Kamery a aplikaci teď místo obchodů objednávají kostely, smuteční síně nebo školy. A během dubna tržby firmy z prodeje aplikace vzrostly o 30 procent.
„Kamera s naší aplikací je v učebně umístěná na stativu a připojená do internetu. Učitelka přijde, zmáčkne tlačítko a může hned vysílat,“ říká ředitel firmy David Capoušek s tím, že vše je jednoduché a zautomatizované. Tento způsob výuky využívají například základní školy v Říčanech.
Kromě škol mají zájem i kostely. „V době koronakrize jsme začali sami nabízet tato řešení československým kostelům. Využili jsme desítek zahraničních referencí, které už v této oblasti máme, a jen za poslední dva týdny jsme u nás zajišťovali streamovací řešení pro deset různých kostelů,“ dodává Capoušek.
Firma ale slaví úspěch nejenom v Česku. Například v Belgii dnes pohřební služby používají už celkem 34 kamer s jejich aplikací pro streamování pohřbů. Většina z nich byla zprovozněna právě v posledních dnech a týdnech kvůli koronavirové nákaze.
Počítadla lidí
„Toto je práce našeho dlouhodobého partnera v Belgii, jehož hlavní činnost je v poskytování profi ozvučení. Teď, když tady máme neviditelného nepřítele, začali přemýšlet a našli si zajímavý segment a produkt pro další obchod a tím je živé vysílání smutečních obřadů,“ říká Capoušek s tím, že právě koronakrize mu potvrdila, jak je v byznysu důležité stát na více nohách a správně balancovat.
Pandemie ale pomohla NetRexu i jiným způsobem. Jeho lidé totiž měli více času na inovace. „V posledním měsíci jsme mohli 80 procent času vývojářů a produktových manažerů věnovat úplně novým produktům. Jedním z nich bude i nástroj, který s pomocí kamer reguluje počet lidí v prodejně. Když je kapacita pod stanovený limit, zobrazí na vítacím displeji u vchodu pozvánku třeba s nějakou poutavou reklamou, když je prodejna plná, ukáže stopku,“ dodává Capoušek.