Hlavní obsah

Imigrantské billboardy mohou ublížit Drahošovi i Zemanovi, předpovídá odbornice na politický marketing

Protiimigrantské heslo cílí na ty nejnižší emoce a strach, hodnotí Králová inzeráty spolku Přátelé Miloše Zemana.Video: Veronika Jonášová

Jiří Drahoš je pro voliče přijatelnější než Karel Schwarzenberg před pěti roky, tvrdí expertka na volební kampaně Alžběta Králová. Ale škodí mu podle ní hoaxy a billboardy, kde je jeho jméno spojované s imigranty.

Článek

Prezidentská kampaň je ve finále a její součástí jsou od čtvrtka i inzeráty a billboardy spolku Přátelé Miloše Zemana se sloganem „Stop imigrantům a Drahošovi”. Právě ty mohou podle expertky na politický marketing Alžběty Králové ublížit u voličů Jiřímu Drahošovi.

„Tím, že se Jiří Drahoš objevil na těchto billboardech, je onálepkovaný jako vítač a jako někdo, kdo tady chce imigranty. Toto heslo cílí na ty nejnižší emoce a na strach, který imigrace v lidech vyvolává,” tvrdí Králová, která má zkušenosti s kampaněmi ze Spojených států a účastnila se i kampaně francouzského prezidenta Emmanuela Macrona.

Pokud však podle Králové bude negativní kampaně hodně, některé voliče to může zmobilizovat proti současnému prezidentovi.

Drahoš ale podle ní nemá na to oslovit všechny Zemanovy voliče. Přístup současného prezidenta ke kampani je podle ní dobře promyšlený, jeho minusem je zdravotní stav. V kampaních pak Králová zdůrazňuje jako důležitý kontakt s voliči, setkávání se s lidmi a jasná stručná volební hesla.

Jak kampaně ovlivnily sociální sítě? Proč lidé věří dezinformacím? A v čem jsou české prezidentské volby podobné těm americkým? Podívejte se v rozhovoru ve videu ve článku.

Doporučované