Článek
Podnik plánuje nakoupit 143 kloubových autobusů za 1,14 miliardy, 100 standardních vozů za 600 milionů a deset větších jednočlánkových autobusů za 70 milionů korun.
Všechny vozy mají být nízkopodlažní a klimatizované a jejich postupné dodávky mají na základě rámcových dohod trvat pět let. Podnik letos v březnu dostal poslední vozy z dodávek vysoutěžených v roce 2017. Zakázky na dodání všech 500 vozů různých druhů tehdy vyhrála firma SOR Libchabvy.
Podnik obměňuje vozový park kontinuálně. Podle dřívějších informací se posledními dodávkami nových autobusů v posledních několika letech průměrné stáří vozového parku snížilo z 9,56 let v roce 2017 na nynějších 5,39 roku. Podnik plánuje nakupovat také elektrobusy, trolejbusy a autobusy s hybridním pohonem.
DPP je největší firmou vlastněnou v Česku městem, zaměstnává asi 11.000 lidí. V loňském roce utrpělo hospodaření podniku epidemií koronaviru, kvůli níž lidé méně využívali MHD. Podle výroční zprávy za loňský rok skončilo hospodaření podniku ve ztrátě si 34,3 milionu korun, o rok dříve byla firma v zisku zhruba 869,2 milionu. Příjmy z prodeje jízdného podle zprávy klesly z asi 4,45 miliardy korun v roce 2019 na 3,12 miliardy.
Hospodaření firmy je z velké části dotováno z rozpočtu Prahy tzv. kompenzací za závazek veřejné služby. Předloni podle výroční zprávy město podniku přispělo asi 14,58 miliardy korun, loni to bylo 15,07 miliardy. I v souvislosti s udržitelným financováním město od začátku srpna zvýšilo ceny jednotlivých jízdenek. Ta na 30 minut zdražila z 24 na 30 korun a 90minutová z 32 na 40 korun. Ceny měsíčních, čtvrtletních a ročních kuponů zůstaly zachovány.