Článek
Dopravní podnik plánuje ve stanici Jiřího z Poděbrad vyměnit eskalátory, vybudovat výtahy a stanici celkově rekonstruovat. Celá oprava má podle předběžného odhadu stát asi 1,3 miliardy. Stanice byla zprovozněna na konci roku 1980.
Předmětem zakázky jsou práce spojené s tzv. geotechnickým monitoringem raženého díla, tedy sledování podloží. Dále půjde o zjištění stavu budov, sítí a objektů souvisejících se stavbou. Zájemci o zakázku se mohou podniku hlásit do letošního 14. října. S vítězem tendru bude následně podepsána smlouva a práce by měly podle dokumentu trvat minimálně 18 měsíců.
Úpravy stanice začnou podle červnového vyjádření DPP stavbou výtahů. Cestujícím budou sloužit dvě dvojice. Prvními se vyvezou z nástupiště k přestupní chodbě a odtud dalšími výtahy vyjedou na povrch ve Vinohradské ulici. Většina prací se uskuteční za provozu, který bude přerušen pouze při prorážce stropu stanice.
DPP rovněž zrekonstruuje či vymění rozvody a osvětlení, odstraní průsaky, vymění vzduchotechniku a opraví poškozené části obkladů a dlažby. Poslední fází oprav bude výměna eskalátorů. Vzhledem k tomu, že stanice má pouze jeden výstup, bude na deset měsíců uzavřena a vlaky jí budou projíždět. Kdy přesně bude stanice uzavřena, zatím není jasné.
DPP je největší městskou firmou a zaměstnává téměř 11 000 lidí. Provozuje metro, tramvaje, autobusy a lanovku. Metro přepravilo loni 440,49 milionu cestujících, což bylo více než předloni. Stejně jako předloni nejvytíženější byla přestupní stanice Můstek mezi linkami A a B a nejvytíženější úsek byl na trase C mezi stanicemi I. P. Pavlova a Vyšehrad.