Článek
Podnik ve vozovně nyní buduje energocentrum, které ji bude napájet elektřinou. Hotová a uvedena do provozu má být vozovna v roce 2023. Hloubětínská vozovna z roku 1951 byla ve špatném stavu, a podnik ji proto musel nechat předloni v srpnu strhnout.
V chystané fázi přestavby nechá podnik postavit novou halu. Bude mít odstavnou část pro 61 vozů typu 15T ForCity a část opravárenskou se šesti stanovišti pro 12 tramvají. Novinkou budou visuté lávky, které umožní zejména snadnější údržbu částí novějších typů vozů.
Podnik v areálu postaví i dvě nové budovy pro další provozy a strhne několik zbylých objektů. Opraví komunikace, přestaví odstavné a parkovací plochy a upraví zeleň.
Nová vozovna má být šetrnější k životnímu prostředí. „Energií ze střešních fotovoltaických panelů se chystáme zásobovat vozovnu, chycenou dešťovou vodou budeme zase umývat tramvaje a vytápění zajistíme pomocí šetrných úsporných tepelných čerpadel,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Energocentrum a měnírna budou zprovozněny na konci letošního září. Pokud se nyní vyhlášený tendr obejde bez problémů, DPP plánuje navázat na zprovoznění energocentra zahájením stavby nové haly v posledním čtvrtletí.
DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má přes 900 tramvají. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.