Článek
„Jsou to velmi efektivně vynaložené zdroje," řekla Dostálová na výboru pro veřejnou správu o nákupu prostoru v médiích agenturou CzechTourism. Nakupování mediálního prostoru při sledovaných akcích, jako je Pražské jaro nebo karlovarský filmový festival, je podle ní výrazně levnější, než případný individuální nákup prostoru v zahraničních médiích pro propagaci Česka.
Ředitelka agentury Monika Palatková označila za náhodu, že se s policejním prověřováním časově sbíhají výsledky interního auditu. Prověrka podle informací České televize ze začátku ledna poukázala na 48 problematických smluv. Podle Palatkové šlo o dílčí pochybení u smluv s poměrně nízkým plněním. Ředitelka uvedla, že začátkem prosince vyvodila na základě výsledků auditu personální důsledky.
Prověrka podle České televize poukázala na to, že víc než polovina částky na akce v regionech mířila do krajů Plzeňského, Karlovarského a do Prahy. Pětinu zakázek zajišťovaly čtyři firmy. Palatková uvedla, že auditoři zkoumali vzorek smluv. Pokud by byl vybrán jiný, mohl by z něho vyjít třeba Olomoucký kraj, řekla.
Policisté v listopadu zajišťovali důkazy v sídle ministerstva, CzechTourismu, na autodromu v Mostě nebo v agentuře Sport Invest. Z obydlí Dostálové, která podle České televize patří mezi hlavní podezřelé, odvezli po domovní prohlídce její služební počítač. V soudním příkazu k domovní prohlídce, který televize citovala, stojí, že ministryně rozhodovala v roce 2016 jako náměstkyně o výdajích agentury CzechTourism ve prospěch vyvolených osob zprostředkovaně a mimo standardní postup.
Dostálová zopakovala, že za jejího působení se zavedla transparentní kritéria výběru akcí. „Chtěli jsme zabránit tomu, aby se takzvaně leštily kliky,“ zdůraznila.