Článek
Díky systému pevné dráhy se sníží hluk a vibrace od projíždějících tramvají. „Systém pevné jízdní dráhy je navíc i výhodný ekonomicky, má delší životnost a nevyžaduje tak častou údržbu,“ uvedla mluvčí DPO Tereza Šnoblová. Během stavby musí motoristé i cestující počítat s omezením.
Trať v Pavlovově ulici se modernizuje v úseku mezi křižovatkou s Rodimcevovou ulicí a zastávkou Kpt. Vajdy. Součástí úprav je i rekonstrukce nástupišť tramvajové zastávky Rodimcevova, kde budou nově bezbariérové přístupy, zábradlí a kamerový systém.
Ulice bude od 13. března do 10. června uzavřená pro automobilovou dopravu. Objízdné trasy pro auta povedou po Rudné a Čujkovově ulici. Od 12. dubna tam budou mít výluku také tramvaje, které nahradí autobusy.
Generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys uvedl, že se podařilo tři samostatné stavební akce různých investorů zkoordinovat tak, aby negativní dopad na okolí byl co nejmenší. „Cestující, ale i lidé žijící v okolí, se tak v rámci jedné uzavírky dočkají provedení hned několika rekonstrukcí najednou. Nově v místě získají nejen modernizovanou tramvajovou trať, ale třeba i novou navazující cyklotrasu nebo nově vybavenou křižovatku,“ uvedl Morys.