Článek
Kupní cena by měla přesáhnout 320 milionů korun, její konečná výše bude zřejmá po zohlednění finančních výsledků podle účetních výkazů na začátku září.
O prodeji společnosti Ekova Electric, která modernizuje tramvaje, trolejbusy a elektrické autobusy, rozhodli zastupitelé města loni v červnu. Rozhodli se upřednostnit variantu prodeje před zachováním původního stavu či opětovným začleněním společnosti do dopravního podniku.
Budoucností společnosti, která byla v roce 2010 vyčleněna z dopravního podniku, se zastupitelé tehdy zabývali již po několikáté a vždy téma provázela bouřlivá diskuse. Řada opozičních zastupitelů prodej společnosti trvale odmítala. Kritizovali tehdy například prodejní cenu. „Mám jistotu, že začlenění společnosti pod silného technologického lídra bylo správným strategickým rozhodnutím, což uplynulý covidový rok jenom potvrdil. Benefity na straně Ekovy, Dopravního podniku Ostrava i města budou jednoznačné,“ řekl k dokončení transakce primátor Ostravy Tomáš Macura (ANO).
Mluvčí DPO připomněla, že dovršení transakce bylo podmíněno splněním takzvaných odkládacích podmínek. Šlo zejména o rekonstrukci střechy jedné z výrobních hal, která byla dokončena letos v červnu. „Jsme přesvědčeni, že nás čeká společná budoucnost, ve které bude Ekova Electric silným a spolehlivým partnerem například pro servis a údržbu našich vozů. Spolupráce bude probíhat standardně transparentně formou veřejných zakázek, jako doposud,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Dopravní podnik se chce podle něj nyní soustředit především na roli dopravce a zajistit pro cestující kvalitní městskou hromadnou dopravu. „Nebude dál podnikat v konkurenčně silné oblasti vývoje a výroby vozidel, která je doménou specializovaných firem. Převod Ekovy Electric pod křídla jiné společnosti je strategické rozhodnutí…přitom firma zůstane ve svých domovských objektech,“ řekl Morys.