Hlavní obsah

Dopravní podnik musí znovu vyřešit námitky k tendru na stavbu metra D

Foto: Jiří Černický

Vizualizace pražského metra D.

Pražský dopravní podnik musí znovu rozhodnout o námitkách, které mu poslala společnost Eurovia CS k tendru na stavbu první části metra D.

Článek

Nová jednání nařídil dopravnímu podniku Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Během pátečního dopoledne o tom informoval mluvčí úřadu Martin Švanda. Rozhodnutí zatím není pravomocné a lze proti němu podat rozklad.

„Úřad dospěl k závěru, že zadavatel porušil zákon o zadávání veřejných zakázek, když se v odůvodnění rozhodnutí o námitkách stěžovatele podrobně a srozumitelně nevyjádřil ke všem skutečnostem v těchto námitkách uvedeným,“ uvedl Švanda. Vzhledem k tomu, že DPP porušil zákon při vypořádávání námitek, úřad se celkovým nastavením tendru a jeho podmínek nezabýval.

Úřad už v červenci zakázal DPP předběžným opatřením uzavřít s vítězem tendru smlouvu, dokud řízení u ÚOHS neskončí. To se teď stane buď v důsledku uplynutí lhůty pro rozklad, nebo při podání rozkladu až vydáním rozhodnutí druhého stupně.

Pokud žádná ze stran rozklad nepodá, začnou běžet zákonné lhůty na vypořádání námitek k tendru a následné lhůty pro podání podnětu k ÚOHS. Ani v této době nebude DPP moci smlouvu s vybraným uchazečem podepsat. Podpis smlouvy se tak posune i o další týdny.

Zakázku na výstavbu prvního úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu vyhlásil pražský dopravní podnik a její hodnota přesahuje deset miliard korun. Nabídky mohli zájemci podávat do konce dubna, dopravní podnik lhůtu kvůli vyhlášení nouzového stavu prodloužil. Stavba měla podle původních odhadů začít v posledním čtvrtletí letošního roku, celkem by měla trvat 7,5 roku.

Nová linka metra má spojit Písnici a náměstí Míru. V první fázi vznikne trasa mezi stanicemi Pankrác, Nové Dvory a Depo Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Náklady se odhadují na 57 miliard korun.

Doporučované