Hlavní obsah

Vlakové spojení mezi Čechami a Moravou je ochromeno kvůli nehodě v Pardubicích

Foto: HZS Pardubického kraje, Michal Fanta

Tragická nehoda zastavila velkou část vlakového provozu.

aktualizováno •

České dráhy vyzývají cestující, aby své cesty zvážili. Mohou nastat komplikace. V článku je přehled zrušených spojů.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Nehoda přerušila provoz na koridorové trati na Moravu a podle Českých drah na ní bude provoz zastavený delší dobu, vlaky ani nepojedou odklonem po jiných tratích.

České dráhy doporučují cestujícím, aby cestu, pokud mohou, odložili. Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je zrušená celá řada spojů. „Hlavně mezi Prahou a Českou Třebovou. Některé expresní, některé rychlíkové jedou jen v části trasy,“ uvedl.

Detailní informace o jednotlivých spojích najdou lidé na webu drah a dalších informačních kanálech. Nehoda se stala na nejdůležitějším železničním koridoru v Česku. „V tom úseku mezi Prahou a Českou Třebovou se sbíhají hlavní trasy na východ republiky, ať už do Olomouce, Ostravy, na Valašsko nebo i do Brna,“ dodal mluvčí.

Dráhy zajišťují náhradní autobusy, ale kapacita je malá. Podle mluvčího má být obnoven provoz kolem 17. hodiny. „To je aktuální výhled, ale čas se bude dál upřesňovat,“ řekl Šťáhlavský. Dráhy na místo posílají speciální kolejový jeřáb, který pomůže likvidovat následky nehody.

Lidé už podle reportérky Seznam Zpráv v Pardubicích využívají náhradní autobusy, které byly zřízeny. Informační tabule v hale ukazují u sedmi spojů na Prahu, ale třeba i na rakouský Štýrský Hradec, že je nutné využít autobusy. Několik spojů je úplně zrušených.

Kde nejezdí vlaky

  • Vlaky dálkové dopravy jsou nahrazeny autobusy v úseku Přelouč – Pardubice hl. n. – Choceň a zpět kyvadlově.
  • Vlaky regionální dopravy jsou nahrazeny autobusem v úseku Přelouč – Pardubice hl. n. – Kostěnice a zpět. Některé vlaky regionální dopravy mohou být vlivem mimořádnosti opožděny o pět až 25 minut.
  • Ve stanicích Přelouč, Pardubice hl. n., Choceň jsou informátoři/koordinátoři autobusů, kteří vám poradí s vaší cestou.
  • Vlaky linky Ex1 relace Bohumín – Praha hl. n. nejedou v úseku Choceň – Praha hl. n. a zpět.
  • Vlaky linky Ex2 relace Horní Lideč – Praha hl. n. nejedou v úseku Zábřeh na Moravě – Přelouč a zpět.
  • Vlaky linky Ex3 relace Břeclav – Praha hl. n. nejedou v úseku Česká Třebová – Přelouč.
  • Vlaky linky R18 relace Praha hl. n. – Luhačovice nejedou v úseku Praha hl. n. – Choceň.

Zdroj: ČD

Nejhorší železniční nehody v Česku

Srážka vlaků u Stéblové

Z nevyjasněných důvodů vyjel 14. listopadu 1960 večer osobní vlak ze stanice Stéblová, aniž by počkal na křižování s vlakem v opačném směru. Byla hustá mlha a průvodčí zahlédl záblesk zeleného světla, domníval se, že to je signál od výpravčího. Vlak se rozjel, přestože svítila červená, vlak z protisměru do stanice totiž ještě nepřijel. „Záblesk zeleného světla“ zůstává záhadou. Není pravděpodobné, že by si průvodčí vymýšlel. V tom případě by se pokoušel o sebevraždu a masovou vraždu. Vlaky se srazily asi jeden a půl kilometru od stanice Stéblová. Nehodu nepřežilo 118 lidí.

Srážka vlaků u Šakvic

Osobní vlak zastavil 24. prosince 1953 brzy ráno asi 200 metrů za stanicí Šakvice. Čekal na uvolnění koleje. V plné rychlosti do něj zezadu narazil rychlík tažený parní lokomotivou jedoucí z Brna.

Doporučované