Článek
Kromě směru, kterým se za jeho funkční období bude Česká televize ubírat, představil Jan Souček na pondělní tiskové konferenci i svůj tým. Chce, aby po konci jeho šestiletého mandátu byla televize vnímána jako robustní „co do zdrojů, zázemí a spolehlivosti“.
Programová nabídka a struktura kanálů by se měly stát co nejpřehlednější. „Aby ČT působila jako moderní, dynamická a digitální instituce,“ naznačil svoji vizi nový ředitel. Ve vedení veřejnoprávní televize střídá Petra Dvořáka, který v čele televize stojí od roku 2011 a jenž svůj post v letošní volbě neobhájil.
Více z regionů i satiry
Souček představil v pondělí i svůj tým. Nový management plánuje v dalších letech například obnovu třetího kanálu ČT pro seniory.
„Letošní rok ukázal, že ČT3 chybí. Diváci ji měli rádi a shodli jsme se, že bychom ji chtěli vrátit,“ uvedl šéf programové divize Milan Fridrich.
Návrat „retro“ kanálu ČT3 by mohl být na přelomu let 2024 a 2025. „Záležet to bude i na vývoji formátu, kterým chceme doplnit archivní perly,“ uvedl nastupující generální ředitel.
Fridrich ještě dodal, že na „dvojku“ by se měla vrátit satira.
Ve vedení ČT jsou nové tváře. Ke změně dochází na postu ředitele zpravodajství a publicistiky, kde odcházejícího Zdeňka Šámala nahrazuje Petr Mrzena, dosavadní výkonný ředitel zpravodajského kanálu ČT24.
Plánují vytvoření nového zpravodajského postu na Ukrajině, kde televize chce pokračovat s válečným zpravodajstvím.
Co se týče domácího zpravodajství, měla by se ve větší míře zapojovat regionální studia, především v Brně a Ostravě. „Plánujeme také živé kontinuální vysílání až do nočních hodin. V regionech pak plánujeme několik nových formátů, s nimiž přijdeme do vysílání,“ uvedl Mrzena.
Dodal, že jeho plánem je i mít týmy se zastoupením 50 procent žen a 50 procent mužů na obrazovce i mimo ni. „Mám určitou představu, budeme ji s ředitelem řešit.“
Digitalizaci dostane na starost Jan Maxa, dosavadní ředitel vývoje pořadů a programových formátů. „Digitalizace je oblast, kterou chceme povýšit na druhý zásadní pilíř distribuce obsahu ČT,“ uvedl Maxa. ČT by pod ním kromě rozšiřování digitálních platforem a zlepšení práce se sociálními sítěmi chtěla zlepšit i využívání uživatelských účtů tak, aby byly propojeny s plátci licenčních poplatků.
Nový management ČT
Jan Souček – generální ředitel
Tereza Polachová – ředitelka divize Obsah
Jan Maxa – ředitel divize Digitální služby
Petr Mrzena – ředitel divize Zpravodajství a publicistika
Michal Fila – ředitel divize Korporátní služby
Milan Fridrich – ředitel divize Program
Štěpánka Sunková – manažerka oddělení Marketing
Petra Lautnerová – manažerka oddělení Lidské zdroje
„Do online obsahu chceme zvýšit investice a zlepšovat uživatelský komfort,“ uvedl Maxa.
Jeho v divizi vývoje pořadů nahradí producentka Tereza Polachová, která do managementu ČT přichází jako nová tvář.
Důležitým faktorem budou také finance, které bude mít veřejnoprávní televize v následujících letech k dispozici. Pravidla financování České televize by měl řešit i nový zákon o ČT.