Článek
Kromě směru, kterým se za jeho funkční období bude Česká televize ubírat, představil Jan Souček na pondělní tiskové konferenci i svůj tým. Chce, aby po konci jeho šestiletého mandátu byla televize vnímána jako robustní „co do zdrojů, zázemí a spolehlivosti“.
Programová nabídka a struktura kanálů by se měly stát co nejpřehlednější. „Aby ČT působila jako moderní, dynamická a digitální instituce,“ naznačil svoji vizi nový ředitel. Ve vedení veřejnoprávní televize střídá Petra Dvořáka, který v čele televize stojí od roku 2011 a jenž svůj post v letošní volbě neobhájil.
Více z regionů i satiry
Souček představil v pondělí i svůj tým. Nový management plánuje v dalších letech například obnovu třetího kanálu ČT pro seniory.
„Letošní rok ukázal, že ČT3 chybí. Diváci ji měli rádi a shodli jsme se, že bychom ji chtěli vrátit,“ uvedl šéf programové divize Milan Fridrich.
Návrat „retro“ kanálu ČT3 by mohl být na přelomu let 2024 a 2025. „Záležet to bude i na vývoji formátu, kterým chceme doplnit archivní perly,“ uvedl nastupující generální ředitel.
Fridrich ještě dodal, že na „dvojku“ by se měla vrátit satira.

Nové vedení České televize v čele s ředitelem Janem Součkem.
Ve vedení ČT jsou nové tváře. Ke změně dochází na postu ředitele zpravodajství a publicistiky, kde odcházejícího Zdeňka Šámala nahrazuje Petr Mrzena, dosavadní výkonný ředitel zpravodajského kanálu ČT24.
Plánují vytvoření nového zpravodajského postu na Ukrajině, kde televize chce pokračovat s válečným zpravodajstvím.
Co se týče domácího zpravodajství, měla by se ve větší míře zapojovat regionální studia, především v Brně a Ostravě. „Plánujeme také živé kontinuální vysílání až do nočních hodin. V regionech pak plánujeme několik nových formátů, s nimiž přijdeme do vysílání,“ uvedl Mrzena.
Dodal, že jeho plánem je i mít týmy se zastoupením 50 procent žen a 50 procent mužů na obrazovce i mimo ni. „Mám určitou představu, budeme ji s ředitelem řešit.“
Digitalizaci dostane na starost Jan Maxa, dosavadní ředitel vývoje pořadů a programových formátů. „Digitalizace je oblast, kterou chceme povýšit na druhý zásadní pilíř distribuce obsahu ČT,“ uvedl Maxa. ČT by pod ním kromě rozšiřování digitálních platforem a zlepšení práce se sociálními sítěmi chtěla zlepšit i využívání uživatelských účtů tak, aby byly propojeny s plátci licenčních poplatků.
Nový management ČT
Jan Souček – generální ředitel
Tereza Polachová – ředitelka divize Obsah
Jan Maxa – ředitel divize Digitální služby
Petr Mrzena – ředitel divize Zpravodajství a publicistika
Michal Fila – ředitel divize Korporátní služby
Milan Fridrich – ředitel divize Program
Štěpánka Sunková – manažerka oddělení Marketing
Petra Lautnerová – manažerka oddělení Lidské zdroje
„Do online obsahu chceme zvýšit investice a zlepšovat uživatelský komfort,“ uvedl Maxa.
Jeho v divizi vývoje pořadů nahradí producentka Tereza Polachová, která do managementu ČT přichází jako nová tvář.
Důležitým faktorem budou také finance, které bude mít veřejnoprávní televize v následujících letech k dispozici. Pravidla financování České televize by měl řešit i nový zákon o ČT.