Hlavní obsah

Strojvedoucí vlaku dostal podmínku za předloňskou srážku vlaků v Kdyni

Video z interiéru vlaku.Video: HZS Plzeňského kraje

Strojvedoucí za hlavní příčinu nehody označil špatný a nevyhovující stav kolejí. Podle soudu ale stav nedostatečně udržovaného kolejiště jen přispěl k nehodovému ději, hlavní příčnou byla podle rozsudku chyba strojvedoucího.

Článek

Podmíněný trest uložil dnes domažlický okresní soud padesátiletému strojvedoucímu Jaroslavu Krotkému za předloňskou srážku osobního motorového vlaku a protijedoucího měřícího vozu v Kdyni na Domažlicku. Při nehodě se zranilo 20 lidí včetně Krotkého.

Strojvedoucímu osobního vlaku hrozilo za obecné ohrožení z nedbalosti až osm let. Soud mu vyměřil trest 30 měsíců se zkušební lhůtou tří let a zákaz řízení vlaků na tři roky.

Nehoda se stala 9. září 2020 kolem 7:00. Obžaloba viní Krotkého z toho, že do nádraží vjížděl rychleji, než je povoleno. Namísto maximální čtyřicetikilometrové rychlosti jel podle obžaloby šedesátkou a nestihl tak včas zastavit. Podle žalobce také zvolil nesprávný způsob brzdění.

Osobní vlak jedoucí z Klatov do Domažlic měl postavenou vjezdovou cestu na druhou kolej, kde měl u nástupiště zastavit pro výstup a nástup cestujících. Na odjezdu mu svítila návěst Stůj. Vlak ale projel nádražím bez zastavení a srazil se pak s měřicí soupravou. Při brzdění kola vlaku klouzala po mokrých kolejích a motorák se nepodařilo včas zastavit.

Podívejte se na archivní fotogalerii nehody:

+6

Krotký vypověděl, že si není vědom překročení povolené rychlosti při vjezdu do nádraží. Řekl, že se snažil zastavit, na kolejích ale byla rozježděná vysoká tráva. Navíc byla mlha a vlhko, takže kola klouzala a vlak nešel zastavit. Za hlavní příčinu nehody označil špatný a nevyhovující stav kolejí. Podle soudu ale stav nedostatečně udržovaného kolejiště jen přispěl k nehodovému ději, hlavní příčnou byla podle rozsudku chyba strojvedoucího.

Související témata:

Doporučované