Článek
Stanice metra Florenc na lince C je kvůli rozsáhlému úniku vody stále uzavřena, podle webu pražského dopravního podniku zůstane mimo provoz zřejmě několik dnů. Od nedělního podvečera tudy soupravy pouze projíždějí. Stanice Florenc na lince B funguje bez omezení, sdělila mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Od rána jezdí mezi Florencí a Hlavním nádražím náhradní tramvajová linka XC. Florenc je přestupní stanicí v centru hlavního města u stejnojmenného autobusového nádraží. Slouží i k přestupům mezi linkami B a C. Každá z nich má vlastní nástupiště.
Stanice se kvůli havárii vody uzavřela v neděli před 18:00. Problém způsobila vodovodní přípojka poškozená při stavebních pracích. Na místě zasahovali pražští hasiči, hasiči dopravního podniku i pracovníci Pražských vodovodů a kanalizací. „Nyní odkrýváme podhledy ve stanici, aby voda, která tam nyní je, vytekla, a kontrolujeme protipožární ochranu,“ uvedl dnes dopoledne dopravní podnik na síti X.
Voda na stanici prosakuje na různých místech. Nejsilnější proud je nad kolejištěm. Na platformě stanice je průsak vody sice slabší, za to k němu dochází na více místech. V prostoru metra Florenc se v současnou chvíli pohybují pouze hasiči.
Dopravní podnik předpokládá, že stanice zůstane zavřená několik dnů. Cestující na lince C mohou pro vstup a výstup použít nejbližší stanici - Hlavní nádraží a poté jet tramvají. V úseku mezi stanicemi Florenc, Masarykovo a Hlavní nádraží jezdí v obou směrech tramvaje XC, a to v intervalu zhruba 15 až 20 minut.
„Linka XC je určena především pro osoby se sníženou schopností orientace a pohybu,“ dodala Řehková. Pro bezbariérový přístup z linky metra B doporučuje dopravní podnik využít výtah ve stanici Národní třída u tramvajové zastávky Lazarská.
Stanice Florenc byla otevřena v roce 1974 pro linku C a v roce 1985 pro linku B. Do roku 1990 nesla název Sokolovská. V březnu 2022 zahájil dopravní podnik ve stanici opravu stropní desky pod křižovatkou ulic Křižíkovy a Ke Štvanici, rekonstrukce si vyžádala a ještě vyžádá opakované víkendové výluky na části linky C. Náklady na rekonstrukci jsou podle dřívějších informací téměř 1,8 miliardy korun a pro podnik ji uskutečňují firmy Metrostav DIZ a Geosan. Práce mají skončit do konce příštího roku.