Hlavní obsah

Řidič vyhodil ženy z autobusu v domnění, že jsou Ukrajinky. U FlixBusu skončil

Video zachycuje vyhrocenou hádku s řidičem společnosti FlixBus.Video: Seznam Zprávy

Řidič křičel na rusky hovořící cestující „Raus!“ a donutil je v Brně v mrazivé noci vystoupit z autobusu. Společnost FlixBus se omluvila a ukončila s ním spolupráci.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Řidič společnosti FlixBus minulý týden v Brně vyhodil z autobusu dvě ženy. Vadilo mu, že si po desáté hodině večer v ruštině povídaly se spolucestujícími ze Španělska. Během vyhrocené debaty také podle svědků opakovaně –⁠ i když mylně –⁠ upozorňoval na to, že jsou z Ukrajiny. Společnost nyní na dotaz Seznam Zpráv uvedla, že s tímto řidičem rozvázala spolupráci.

„Incident jsme prošetřili s naším dopravním partnerem, který linku obsluhuje. Na základě více skutečností byl dotyčný řidič s okamžitou platností suspendován z provozu linek FlixBus, abychom tak mohli zajistit klid a bezpečí pro naše cestující,“ popsala mluvčí Martina Čmielová.

Na chování řidiče autobusu se postěžovala pražská zubařka Ruzanna Džagarjan. Spolu s kamarádkou cestovaly minulý týden z vídeňského letiště do Prahy, v Brně je ale řidič donutil vystoupit. Situace se vyhrotila tak, že na místo dorazila i policie. Část incidentu ženy zachytily na videu, které je možné přehrát v úvodu článku.

Finish a raus, řekl pasažérkám

Video zachycuje, jak řidič oběma ženám říká „raus“, „komme“ a „finish“ a vyhání je z autobusu. Další spolucestující, původem z Německa, redakci popsala, že dva řidiči, kteří se za volantem střídali, byli od začátku jízdy nepříjemní a že „měli v hlavě protiukrajinské stereotypy“. Ostatní cestující se podle této svědkyně dvou vyhozených pasažérek zastávali, řidiči ale byli nekompromisní a donutili je v mrazivé noci vystoupit.

„Oddělení péče o zákazníky je s dotyčnou cestující v kontaktu. Nabídli jsme jí vrácení peněz včetně náhradní dopravy a poukaz na cestování jako omluvu za nepříjemnosti na její cestě,“ popsala mluvčí FlixBusu.

Zubařka skutečně dostala e-mail, ve kterém ji společnost ujišťuje, že případ náležitě prošetřila, že jí vrací peníze za jízdenku z Vídně do Prahy i za náhradní jízdenku z Brna a navíc přidává poukaz na zpáteční lístek dle vlastního uvážení.

Zprávu o tom, že řidič už pro společnost jezdit nebude, přijala s rozpaky. „Mám z toho smíšené pocity, ale může si za to sám. Takové chování je prostě neakceptovatelné.“

Doporučované