Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Nepochopili principy product placementu a porušili zájmy České televize – tak reagoval na síti X generální ředitel České televize Souček na nedávno odvysílaný pořad Sama doma.
— Jan Souček (@Jan_Soucek_CT) April 23, 2025
Problematický díl odvysílala veřejnoprávní televize 11. dubna. Problematický proto, že podle Deníku N vznikl na základě placené spolupráce s reprodukční klinikou v Brně patřící do Babišova impéria.
Pořad byl v úvodu na několik sekund označen zkratkou PP, která značí product placement, tedy umístění placené reklamy. Také závěrečné titulky oznamují, že „pořad obsahoval product placement“. Ačkoli jsou obchodní sdělení, kam patří i PP, zákonem povolena i veřejnoprávnímu vysílateli, dle Součka pro ně platí jednoznačná pravidla. „V tomto konkrétním vysílání Sama doma vidím jejich jasné porušení. V řádu dnů oznámíme, jaké konkrétní závěry budou vyvozeny,“ napsal.
Rozšířil tak vyjádření Rady České televize z minulé středy, která oznámila, že nechá vysílání pořadu Sama doma prověřit s podezřením na porušení zákona. O analýzu relace požádala Radu pro rozhlasové a televizní vysílání.