Přesně 1033 metrů tunelů už vyrazily stroje na prvním úseku metra D mezi budoucími stanicemi Pankrác–Olbrachtova. Téměř půl kilometru vzniklo během geologického průzkumu, dalších 534 metrů v uplynulých sedmi měsících.
Článek
Nová linka povede z Pankráce do Písnice a měla by začít fungovat koncem roku 2029. Město následně počítá s prodloužením z Pankráce na náměstí Míru. Celkem by tak linka měla mít 10 stanic. Náklady by se podle dřívějších informací měly vyšplhat zhruba na 52 miliard korun.
Výstavba metra D v číslech:
Délka vyražených tunelů a štol od zahájení výstavby: 534 metrů
Délka vyražených tunelů během geologického průzkumu: 499 metrů
Vytěženo rubaniny od zahájení výstavby: 37 500 m3
Objem použitého betonu od zahájení výstavby: 10 800 m3