Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Pražské obchodní centrum Máj k 30. září trvale uzavřelo vnitřní dětské hřiště Lvíčkov. Společnost Amadeus Real Estate (ARE), která Máj vlastní, o tom informovala na facebookovém profilu hřiště. Důvodem uzavření je podle serverů e15 a iDnes nízká návštěvnost. Kvůli chybějícímu stavebnímu povolení obchodní centrum Máj už dříve zrušilo dětské hřiště na střeše budovy.
„Snaha oživit centrum Prahy aktivitami pro rodiny s dětmi, po nichž existovala veřejná poptávka, se v reálu ukázala jako hůře splnitelná. Máj se tedy dále bude kromě zde provozovaných obchodů, služeb a food courtu soustředit na zábavu pro starší děti a dospělé,“ stojí ve vyjádření na facebooku. Společnost ARE podle něj aktuálně pracuje na novém projektu, který prostory dětského hřiště Lvíčkov využije.
Z informací na facebooku také vyplývá, že online vstupenka pro dítě od jednoho roku od pondělí do pátku stála 450 korun, o víkendu a o svátcích se zvedla na 550 korun. Za dospělého online vstupné vždy vyšlo na 150 korun. Při zakoupení na místě bylo vstupné pro děti i dospělé o 40 korun dražší. Děti do jednoho roku měly vstup zdarma.
Obchodní dům Máj v centru Prahy se zhruba po dvouleté rekonstrukci otevřel veřejnosti letos 24. června. Rekonstrukce stála 4,5 miliardy korun. V devíti patrech nabízí Máj obchody, restaurace, zábavní centra či střešní vyhlídkovou terasu.
Ještě před otevřením vyvolali kontroverze dva několikametroví pohybující se motýli s trupem napodobujícím stíhačku Spitfire od výtvarníka Davida Černého, které majitelé nechali osadit na fasádu budovy. Kritiku od některých architektů i části veřejnosti následně po otevření sklidily interiéry zábavních center v horních patrech obchodního domu.