Hlavní obsah

Na druhé místo žebříčku nejznámějších českých influencerů se dostal Mikýř

Foto: Antlii, Shutterstock.com

Mikýř se poprvé dostal mezi nejznámější trojici influencerů, ilustrační snímek.

Podle průzkumu se do popředí žebříčku nejznámějších českých influencerů dostal Mikýř. Martin Mikyska působí v pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem, objevil se také v letošní řadě reality show Survivor.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Do popředí žebříčku nejznámějších českých influencerů pronikl na druhé místo Martin Mikyska vystupující jako Mikýř například v pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem. V čele žebříčku nadále zůstává youtuber Karel Kovář zvaný Kovy. Vyplývá to z pravidelného průzkumu, jehož výsledky ČTK poskytlo Centrum marketingového výzkumu a tržních analýz Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické (VŠE).

„Martina Mikysku alias Mikýře na druhé místo nejznámějšího influencera s největší pravděpodobností katapultovala jeho účast v show Survivor,“ uvedl Radek Tahal, autor Influencer monitoru, který působí na katedře marketingu zmíněné fakulty. V letošní sérii reality show, kde mají soutěžící za úkol přežít na pustém ostrově, se Mikýř dostal do finále.

Mikyska, kterého před dvěma lety širší veřejnost poznala jako moderátora cen České hudební akademie Anděl, se poprvé dostal mezi nejznámější trojici influencerů dlouhodobě tvořenou Kovym, moderátorem Leošem Marešem a herečkou Nikol Leitgeb (dříve Štíbrová). Průzkum se koná od podzimu 2019 každého půl roku. Zjišťuje názory zhruba 400 respondentů od 15 do 34 let.

„Zatímco v posledních několika letech se seznam českých influencerů, kteří byli v Influencer monitoru spontánně zmiňováni jako první, příliš neměnil, s poslední vlnou průzkumu přišel zásadní posun,“ řekl Tahal.

Za influencera se označuje člověk aktivní na sociálních sítích, který ovlivňuje významné množství lidí, hlavně mladé uživatele. Spolupráce s influencery se v posledních letech stala běžnou a důležitou součástí reklamních i politických kampaní.

Influencerství jako byznys

Kdo chce marketing dělat účinně, musí do své kampaně zahrnout influencery. Tvůrce online obsahu si platí významné světové značky, nahánějí je marketingové agentury a využívá je dokonce už i stát.

Doporučované