Článek
Policie informovala, že vozidlo s návěsem, do něhož dnes na přejezdu na Karvinsku narazil vlak, převáželo vrtnou soupravu. Řidiči je 33 let. Dechová zkouška na alkohol byla u něj negativní.
„Karvinští kriminalisté zahájili úkony trestního řízení pro podezření z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti, ze kterého je podezřelý řidič nákladního vozidla,“ uvedla policejní mluvčí Soňa Štětínská.
Dodala také, že bude zadané expertní zkoumání kamionu. Pravděpodobně se tedy jednalo o nadměrný náklad. Policie proto nyní zjišťuje, zda souprava místem vůbec směla projíždět. Jde totiž o poměrně úzkou komunikaci vedoucí mezi poli k nedaleké farmě.
Nákladní souprava patří společnosti Spro, která se věnuje právě přepravě nadměrných nákladů. Seznam Zprávy se pokoušely kontaktovat několik lidí z vedení firmy. Provozní ředitel Martin Skácel na SMS ani telefonát zatím nereagoval.
ČTK pouze sdělil, že se vrací z dovolené. „Jsem na letišti. Předčasně jsme ukončili dovolenou. Vracíme se. Vyjádření poskytneme, až získám informace,“ uvedl.
Reportér Seznam Zpráv mluvil kousek od místa tragické nehody s panem Tomášem, který je shodou okolností profesionální řidič kamionu. Potvrdil, že je přejezd pro kamiony dlouhodobě problémový.
„Tady na to každý nadává. Co projede kamion, tak o to škrtá. Nestalo by se, že by projel a neškrtnul by,“ popisuje situaci místní obyvatel.
Řidič nákladního automobilu, který převážel stavební stroj, tvrdí, že před srážkou s vlakem vjel na přejezd, kde ale údajně kvůli nerovnosti uvázl, a krátce nato se spustily závory. Drážní inspekce zatím jeho verzi nepotvrdila.
Místní: Přejezd je pro kamiony problémový
Vrtná souprava mířila do areálu nedaleké Farmy Bezdínek. „Byla to část soupravy. Stavíme sklad zeleniny, měla vrtat piloty pro základy stavby,“ řekl jednatel farmy Jiří Stodůlka. Dodal, že bližší informace k nákladu a jeho parametrům nemá. Vše podle něj bylo v kompetenci firmy, která zakázku získala, a společnosti, kterou si na přepravu najala.
Fotky: Tragická nehoda vlaku u Karviné
Uvedl také, že přejezd pravidelně využívají zásobovací kamiony i zemědělci s těžkou technikou.
„Navíc byl přejezd před lety opravován. Je to tragédie, kterou nedokážu pochopit. Policie musí vyšetřit, co se tam stalo,“ řekl Stodůlka.
Autobus by prý neprojel
Před časem zástupci farmy zvažovali zřízení autobusové linky, která by vozila jejich zaměstnance. Vybraný dopravce ale upozorňoval na to, že nízkopodlažní autobusy by mohly mít problém místem projet. Tento poznatek pak předal i Moravskoslezskému kraji.
Nehoda se stala okolo 05:40 v úseku mezi Bohumínem a Dětmarovicemi. Ve vlaku do Prahy bylo sedm desítek lidí. Zranění utrpělo 20 z nich. Dva zraněné ošetřili záchranáři na místě zásahu, jejich stav nevyžadoval přepravu do zdravotnického zařízení.
Zbývajících 18 skončilo v nemocnicích v Karviné, Havířově, Bohumíně, sanitky se zraněnými směřovaly i do Městské a Fakultní nemocnice Ostrava.
Škoda byla předběžně vyčíslena na 37 milionů korun. Provoz na železničním koridoru mezi Bohumínem a Karvinou, kudy jezdí i vlaky na Slovensko, se má po dnešní tragické srážce obnovit po jedné koleji až v sobotu.
Odškodnění ze strany Českých drah
- Pozůstalí zaměstnanců, kteří při výkonu práce při nehodě zahynou, mají nárok na odškodnění. Postupuje se podle platné legislativy, tedy u zaměstnanců podle zákoníku práce a další platné legislativy.
- Rodinám těchto zaměstnanců se snažíme poskytovat pomoc i nad rámec platné legislativy. Konkrétní částky nikdy nezveřejňujeme.
- Pozůstalým nebo zraněným zaměstnancům poskytuje pomoc také Nadační fond Skupiny ČD - Železnice srdcem.
- České dráhy jsou připraveny poskytnout cestujícím z vlaku IC 546 Ostravan pomoc při řešení odškodnění. Prosí přímé účastníky události nebo jejich rodinné příslušníky, aby je kontaktovali na e-mailu: odskodneni@cd.cz, aby jim mohli poskytnout veškeré potřebné informace.
Zdroj: Vyjádření mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského pro Seznam Zprávy.