Hlavní obsah

Jurečka chystá kampaň. Do vysvětlování důchodů se pustí kreativní agentura

Foto: mladilidovci.cz

Právě i na mladé lidi má mířit nová kampaň, která má vysvětlit, jak se změní důchody. (Ilustrační snímek)

Ministerstvo práce chystá videospot, on-line bannery a speciální informační stránku k připravovaným změnám důchodového systému. Kampaň připravuje s kreativní agenturou.

Článek

Pomocí nejrůznějších marketingových nástrojů se Ministerstvo práce a sociálních věcí chystá pustit do vysvětlování důchodů. Kampaň, která je zatím v začátcích, cílí zejména na lidi ve věku 18 až 55 let.

„Protože pro ně důchodová reforma bude. V rámci celé komunikace počítáme ale i se sekcí pro stávající seniory. Chceme komunikovat i s nimi, aby také dostávali informace, přestože pro ně se v naprosté většině nic měnit nebude,“ vysvětluje Eva Davidová, mluvčí Ministerstva práce.

Na kampani se podílí i kreativní agentura, se kterou se má v blízké době podepsat smlouva. „Vybrali jsme ji formou předběžné tržní konzultace: Oslovili jsme tři agentury, předložily nám své nabídky a my se rozhodovali podle kreativního konceptu,“ říká Davidová.

Nejvíce podle ní zaujala kreativa postavená na puzzle, které bude ztvárňovat, koho všeho se důchodová reforma dotkne a jak.

Konkrétní částku, kterou Ministerstvo práce agentuře zaplatí, nechtěla mluvčí komentovat, uvedla ovšem, že nepřesáhne dva miliony korun.

Kampaň má také přivést lidi na Informační důchodovou aplikaci České správy sociálního zabezpečení, kde si budou moci namodelovat svůj orientační důchod.

„Chceme, aby tam lidé co nejdříve našli individualizované, co nejpřesnější informace o svém důchodu,“ uvedla mluvčí.

Mediální prostor pro kampaň se bude nakupovat přes dynamický nákupní systém Ministerstva vnitra. „Tam se transparentně a poměrně rychle vysoutěží média a kanály, do kterých se kampaň objeví,“ vysvětluje Davidová.

Nejasný je zatím začátek kampaně, odvíjet se totiž bude od chvíle, kdy vláda najde finální shodu na důchodové reformě a oznámí ji.

Lidé v důchody příliš nevěří

Vládu už za komunikaci přitom stihl pokárat i prezident Petr Pavel, když ve středu zmínil, že nedostatečně sdělovala důvody pro snížení mimořádné valorizace.

Výzkumná agentura NMS Market Research ve čtvrtek přinesla data o tom, že úpravy důchodů českou společnost rozdělují a konkrétně pro nižší červnu valorizaci jsou spíše mladí lidé, proti naopak senioři, kterých se přímo dotýká.

Jenomže z výzkumu plyne, že mladí souběžně příliš nevěří státu, že se o ně ve stáří postará. „Důvěra lidí ve státní důchodový systém je nízká. Jen každý desátý člověk ve věku 18 až 44 let má důvěru, že se o něj stát v důchodu postará,“ popisuje spoluautor výzkumu Michael Bouška.

Nevěří tomu ovšem ani necelá třetina lidé v předdůchodovém věku 55 až 64 let. Průzkumu se zúčastnilo bezmála 1400 respondentů během března.

Doporučované