Článek
U Obecního domu a Prašné brány vznikl nový kruhový objezd, který vyvolává silnou kritiku. A to jak u Pražanů, tak u vedení magistrátu. Městská část Praha 1, která kruhový okruh prosadila, ho naopak hájí.
„Opravdu mě bolí se na to dívat,“ uvedl pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti).
„Připadá mi to jako dopravní hřiště, které se hodí někam k supermarketu,“ hodnotí zase Adam Scheinherr (Praha Sobě), pražský radní pro dopravu.
Kde se kruhový objezd nachází:
„Je to komunikace městské části Praha 1, vyprojektovala si to, povolila si to a teď si to i realizuje sama,“ uvedl radní Adam Scheinherr Seznam Zprávám.
S kruhovým objezdem nesouhlasil a prosazoval jinou variantu, kterou připravil Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy. Ta místo kruhového objezdu počítá ve stejných místech se sezením a zelení.
Naopak Praha 1 novou dopravní stavbu brání. Prý jde o účinné a ověřené řešení. Jedním z důvodů, proč objezd vznikl, je plánované zavedení obousměrného provozu v Hybernské ulici.
„Uleví dopravě v mnoha okolních ulicích a urychlí provoz tramvají v Jindřišské ulici. Před Masarykovým nádražím již díky tomu vzniká nová pěší zóna bez aut,“ popisuje Praha 1 na svém facebookovém profilu.
„Uvědomujeme si, že čerstvě natřené značení vyvolalo hlasité reakce z více stran. Museli jsme postupovat podle příslušné vyhlášky a snažili jsme se v této citlivé lokalitě zvolit co nejméně invazivní řešení, jaké nám předpis umožňuje,“ cituje Praha 1 svého radního pro dopravu Richarda Bureše (ODS).
Praha 1 argumentuje úpravou dopravy v celém okolí:
Tématem dne bylo zahájení dopravních úprav na Novém Městě, které se dotknou ulic Hybernská, Havlíčkova a prostoru před...
Posted by Praha 1 on Thursday, May 5, 2022
Řešení kruhového objezdu se nelíbí ani občanskému sdružení Klub za starou Prahu, které se od roku 1900 věnuje ochraně památek v hlavním městě.
„Dopravní smysluplnost neumím posoudit, ale to řešení je opravdu nešťastné. Jde tu doslova o bránu do nejcennějších partií Starého Města. Tenhle prostor si proto zasluhuje kultivovaný zásah, ideálně promyšlenou úpravu celého prostranství,“ reaguje na nové dopravní řešení Jakub Bachtík, jednatel Klubu za starou Prahu.