Hlavní obsah

Hasiči vykládali tuny kufrů. Bylo to naposledy, slibuje letiště

Foto: Zdroj Seznam Zpráv

Záběr z videa, které poslal Seznam Zprávám zdroj blízký letištním hasičům. Tento víkend hasiči pomáhali s kufry.

O víkendu na pražském letišti s kufry museli vypomáhat i hasiči. Podle zdroje Seznam Zpráv byli současně připraveni naskočit do vozu v případě požáru. Mluvčí letiště popisuje, že to bylo mimořádné a naposledy.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Na letištní ploše postává šestice hasičů, kteří čekají na přistavení letadla. Pár metrů od nich je nachystaný hasičský vůz, do kterého by v případě požáru okamžitě naskočili a vyrazili.

I takto o tomto víkendu vypadala organizace odbavování kufrů v Ruzyni. Seznam Zprávy získaly videozáznam od člověka, který má blízko právě k letištním hasičům.

Denně deset tun zavazadel

„Za noc jim prošlo rukami zhruba deset tun zavazadel,“ popisuje člověk, který si přeje zůstat v anonymitě s dovětkem, že si není jistý, jak po takové zátěži mohou být příslušníci připraveni k zásahu.

Redakce Seznam Zpráv si pravost videa a zejména skutečnosti, že k odbavování zavazadel jsou na letišti přizvaní i tamní hasiči ověřila jak na tiskovém oddělení Letiště Václava Havla, tak i od další osoby, která na letišti pracuje.

„Jednalo se o mimořádnou situaci, kdy společnosti Czech Airlines Handling pomáhají zaměstnanci napříč letištěm. Tento víkend byl poslední, kdy handlingová společnost letištní hasiče oslovila,“ ujišťovala mluvčí letiště Klára Divíšková.

Neodpověděla ovšem na dotaz, jestli takto nemůže být na letišti ohrožena bezpečnost.

Letištní hasiči jsou samostatnou jednotkou podle webových stránek čítající zhruba stovku pracovníků, kteří ovšem nejsou příslušníky Hasičského záchranného sboru České republiky.

Dobrovolně povinná pomoc s kufry

Další zdroj, který si přál kvůli obavám ze ztráty zaměstnání zůstat v anonymitě, popisuje, že jde o nárazovou pomoc, kdy jsou hasiči poslaní pomáhat s kufry v režimu „dobrovolně povinně“.

Líčí, že bezpečnost na letišti není ohrožena – ostatně proto se hasiči pohybují v blízkost svého vozu. „Poblíž mají své vozidlo, kterým se okamžitě k případnému zásahu přesouvají,“ vysvětluje zdroj obeznámený se situací na mezinárodním letišti.

Zároveň podle něj platí, že k zavazadlům nejsou nikdy povolané všechny hasičské kapacity. „Mají jednotky, které uvolní. Nikdy tam nejde celá skupina,“ tvrdí.

Člověk seznámený s chodem letiště vysvětluje, že o víkendu nastal problém na terminálu jedna s letem z Jižní Koreje. „Vykládka začala asi dvě a půl hodiny po přistání letadla. Bohužel se to ještě občas opakuje,“ zmínil.

Problémy s odbavováním kufrů začaly na pražském letišti poslední červnovou neděli. Sešlo se více důvodů. Namísto 17 spojů musel letištní personál naráz obstarat až 28 zpožděných spojů. Současné odbory i svědectví zaměstnanců uniklá do médií popisují, že na odbavovaní panuje nedostatek pracovníků a stávající jsou přetížení.

V důsledku toho během prvního červencového týdne docházelo k situacím, kdy lidé na příletu čekali dlouhé hodiny na svá zavazadla. Současně bez kufrů pasažéři i odlétali.

V sobotu 6. července už Letiště Praha hlásilo, že se situace se zavazadly uklidnila. Následně ovšem vyhlásil stávkovou pohotovost Odborový svaz pozemní a letecké dopravy, který na letišti působí jako jedna ze čtyř odborových organizací.

S vedením letiště se má opět sejít 16. července.

Doporučované