Hlavní obsah

Česká pošta zrušila průzkum spokojenosti za 40 milionů korun

Foto: Jaroslav Gavenda, Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

aktualizováno •

Zatímco Česka pošta vysvětluje, že musí uzavřít tři stovky poboček, aby udržela ztrátový podnik v chodu, vybírala firmu, která pro ni za až 40 milionů korun udělá průzkum spokojenosti zákazníků. Tendr nyní po kritice zrušila.

Článek

Navzdory finančním problémům pošta na konci letošního února vypsala výběrové řízení na průzkum spokojenosti zákazníků za desítky milionů korun, uvedl web Hospodářských novin.

Tendr vyhlásilo marketingové oddělení ještě za bývalého ředitele pošty Romana Knapa. Současné vedení ale v úterý oznámilo, že tendr ruší.

„V současné době, kdy musíme hledat úspory napříč firmou, uzavíráme z ekonomických a legislativních důvodů pobočky a propouštíme zaměstnance, není možné realizovat veřejné zakázky, které nejsou pro chod firmy či transformační proces nezbytně nutné. Centrální nákladová komise, kterou jsem zřídil kvůli jasným pravidlům a transparentnímu posouzení, které investice uskutečníme a které ne, mi dnes doporučila tendr na průzkum spokojenosti zrušit. To jsem také udělal,“ uvedl pro ČTK pověřený generální ředitel Miroslav Štěpán.

Revizí podle něho prochází i další obdobné zakázky, a pokud nebudou pro podnik nezbytné, tak je zastaví.

Pošta soutěž vyhlásila na konci února, zájemci o zakázku za desítky milionů měli své nabídky podávat do 17. dubna. Maximální cena byla stanovena na 40 milionů korun.

Například předsedkyně poštovních odborů Jindřiška Budweiserová ještě před zrušením soutěže uvedla, že firma, která je v takové situaci, by se měla chovat maximálně hospodárně. „Je otázka, nakolik Česká pošta v existenčních potížích potřebuje znát kvalitu svých služeb, když ta se bude nyní zhoršovat,“ řekla Budweiserová pro HN.

Opozice chce poštu řešit ve Sněmovně

Nad soutěží se v úterý pozastavila i šéfka poslaneckého klubu ANO Alena Schillerová, která kritizovala i to, že pošta odmítá předložit analýzu, na základě které rozhodovala o rušení konkrétních poboček.

„Nikdo neví, jak se rozhodlo o zrušení 300 poboček České pošty. Tají se analýza, na základě které se to provedlo. A na druhou stranu chtějí průzkum za 40 milionů korun, který bude zkoumat spokojenost zákazníků,“ uvedla Schillerová.

ANO spolu s opozičním hnutím SPD chce téma řešit i na dnešním jednání Sněmovny, a požadují proto zařadit bod ohledně situace v České poště.

AKTUALIZACE: Zprávu jsme aktualizovali v celém rozsahu o informaci, že tendr je zrušený.

Související témata:

Doporučované